اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از 29 طرح صنعتی و معدنی در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت 29 طرح صنعتی و معدنی در این استان به‌ بهره‌برداری می‎رسد.

بهره‌برداری از 29 طرح صنعتی و معدنی در چهارمحال‌و‌بختیاری
رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این تعداد طرح صنعتی و معدنی با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال ایجاد و راه‌اندازی می‎شود.
وی با اشاره به طرح‌های صنعتی و معدنی آماده بهره‌برداری در این استان گفت: بهره‌برداری از واحد تولیدی انواع سیم هوایی و آلومینیومی، محصولات لبنی، اتصالات شبکه گازرسانی، مفتول فولادی، دستمال کاغذی، انواع تابلو برق، سنگ مرمریت، ظروف یک بار مصرف از جمله مهم‌ترین طرح‌های است که در هفته دولت افتتاح و راه‌اندازی می‎شود.
کرمی با بیان اینکه این طرح‌ها در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، کیار، لردگان و کوهرنگ احداث شده‌اند، گفت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی و معدنی زمینه اشتغال 220 نفر به صورت مستقیم در این استان فراهم می‎شود.
مدیرکل صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد واحدهای صنعتی زودبازده تأکید کرد و گفت: گسترش بنگاه‌های زودبازده می‌تواند راهکار موثری در راستای مهار بیکاری باشد و از سویی دیگر به نیاز سال‌های آینده متقاضیان کار کمک کند.
وی ایجاد بنگاه‌های زودبازده را از سیاست‌های موفق دولت برشمرد و گفت: بدون ترید تقویت کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش فرصت‌های شغلی از دیگر مزایای ایجاد بنگاه‌های زودبازده در کشور است که به کاهش قیمت تمام شده کالاها، بومی کردن صنعت و ایجاد زنجیره تولید به صورت غیرمتمرکز منجر می‏شود.
کرمی ادامه داد: دستیابی به توزیع عادلانه درآمد و ثروت، ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی و همچنین فراهم آوردن بستری مناسب برای کارآفرینی و نوآوری از دیگر این مزایا محسوب می‌شود.
وی در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات فراروی بنگاه‌های کوچک زودبازده گفت: فقدان اطلاعات، کمبود سرمایه و اعتبار، دشواری استفاده از خدمات تأمین مالی، مواجهه با هزینه‌های فزاینده، کمبود خطوط اعتباری طولانی مدت، نبود دسترسی به ‌موقع به اعتبارات و وام‌های مورد نیاز از مهم‌ترین این مشکلات به ‌شمار می‎رود.
کرمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس به نظر می‎رسد در صورت نظارت دقیق و توجه بیشتر به بخش خصوصی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال پایدار و رفع بیکاری رشد و ارتقای صنعت در کشور را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول