اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت؛

اجرای 3 هزار طرح صنعتی و معدنی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: در طول دولت‌های نهم و دهم، 3 هزار و 625طرح صنعتی و معدنی در استان اجرا شده است.

اجرای 3 هزار طرح صنعتی و معدنی در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی، راضیه علیرضایی اظهار داشت: در طول دولت‌های نهم و دهم طرح‌های صنعتی با 58 هزار میلیارد ریال سرمایه و طرح‌های معدنی با 1.7 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده ‌است.
وی همچنین به ایجاد اشتغال افراد در طول دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: تاکنون برای 73 هزار و 328 نفر اشتغال ایجاد شده که در بخش معادن نیز، 345 معدن با حدود 1.7 میلیارد تن ذخیره و استخراج سالانه 9.4 میلیون تن با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار و 221 میلیارد ریال به بهره‌‌برداری رسیده که کسب رتبه چهارم توسعه یافتگی اقتصادی نیز برای استان در برداشته است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در صنعت خودرو سازی شاهد رشد مجموعه خودرو سازی و قطعه‌ سازی در استان بوده که ضمن حفظ سهم حدود 20 درصدی قطعه‌سازی، دومین کارخانه خودروسازی نیز راه‌ندازی و اکنون دو کارخانه ایران خودرو خراسان و سناباد خودرو دارای ظرفیت سالانه 150هزار دستگاه خودرو بوده و استان به قطب دوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول