اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان:

100 پروژه عمرانی محرک در همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در استان همدان 100 پروژه محرک و شتاب‌بخش وجود دارد که بهره‌برداری از آنها تأثیر بسزایی در پیشرفت استان دارد.

100 پروژه عمرانی محرک در همدان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری پیش از ظهر امروز در شورای فنی استان همدان در خصوص قیمت قیر و آسفالت اظهار داشت: از مورخ 6/2/90 و پس از تصویب شورای فنی استان، تمام قراردادها و جرائم بر اساس درصد اصلاحی قیر و آسفالت برآورد شود و با پیمانکاران برخورد یکسانی شود تا حقی ضایع نشود.
وی افزود: سرمایه در گردش و حجم نقدینگی کارخانه‌های آسفالت بسیار کم شده که در این راستا اداره کل راه و ترابری با انجام پیگیری‌های لازم می‌تواند حجم سرمایه در گردش کارخانه‌ها را در فصل خرید پایان سال فراهم کند تا در سال آینده مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.
معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در بحث هدفمند شدن یارانه‌ها وارد شده و دوره‌های آموزشی نظام مهندسی را به صورت منسجم‌تر و کاربردی برگزار کنیم چراکه آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی هرگز نمی‌تواند مسائل را به گونه مؤثر حل کند.
وی یکی از مشکلات موجود را مسئله گاز سفال‌گران لاله‌جینی عنوان و بیان کرد: از آنجا که در گذشته امکان ارسال گاز به کوره‌های سفال‌گری فراهم نبود این افراد مجبور شدند که کوره‌ها را به داخل منازل خود برده و در آنجا اقدام به پخت سفال کنند که با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها این افراد با افزایش نرخ و محاسبه تجاری نرخ گازخود مواجه شدند که در این راستا ازشرکت گاز تقاضا داریم که مشکل این افراد را حل کرده و میزان گاز یا گازوئیل مصرفی این خانواده‌ها را مورد بررسی قرار دهند.
سامری شورای فنی استان را از جلسات بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: از تمام اعضا انتظار می‌رود تا به طور مستمر و منظم در این جلسات شرکت کرده و بخش خصوصی نیز حضور پررنگ‌تری داشته و حتی اداره دبیرخانه شورا را بر عهده بگیرند.
وی تصریح کرد: ما در زمینه برخورداری از پیمانکاران و شرکت‌های مهندسی بسیار توانمند هستیم و باید بتوانیم از تجارب آنها به نحو مطلوبی استفاده کنیم تا بتوانیم 100 پروژه محرک و شتاب‌بخش استان را که احصا شده در بخش‌های مختلفی چون انرژی، دانشگاه، ورزش و راه‌آهن را با شتاب بیشتری دنبال کنیم.
معاون عمرانی استاندار همدان اذعان کرد: یکصد پروژه موجود قادر هستند تا استان را از لحاظ عمران، سطح تولید، بالابردن توان و عملکرد ملی ارتقا داده و تأثیر چشمگیری در رشد استان ایفا کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از پیمانکاران بومی، پرداخت عادلانه حقوق، ارائه آموزش با دانش جدید مهندسی و خارج شدن آنها از ساخت و سازهای سنتی می‌تواند در کیفیت کار تأثیر بسزایی داشته باشد.
سامری در پایان سخنانش افزود: هم‌اکنون باید در خصوص ممیزی برق و گاز وارد عمل شده تا با اجرای دقیق پروژه‌ها در کاهش انرژی اثرگذار باشیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول