اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی:

روند اختصاص اعتبارات عمرانی به آذربایجان‌غربی کند است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی از روند تخصیص بودجه توسط معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری در مناطق سردسیر و شهرهای استان آذربایجان غربی انتقاد کرد.

روند اختصاص اعتبارات عمرانی به آذربایجان‌غربی کند است
به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، علی زنجانی‌حسنلویی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از سیلوی نالوس اشنویه اظهار داشت: با گذشت هفت ماه از سال، بودجه اجرای طرح‌های عمرانی تخصیص یافته که زمان اجرای طرح‌های عمرانی تقریبا به پایان رسیده است.
وی افزود: سال‌هاست دشمنان با ایجاد اختلاف و تفرقه، مردم شهرستان‌های اشنویه و نقده را در مقابل یکدیگر قرار داده و با ایجاد دیوار بی‌اعتمادی مانع توسعه این منطقه با تمام استعدادها و توانایی‌هایش شده‌اند.
زنجانی با اشاره به لزوم اتحاد و همبستگی و همراهی مردم و مسئولان برای رشد و توسعه منطقه گفت: مشروعیت نظام اسلامی از مردم است و هرگز اجازه ایجاد تبعیض و بی‌عدالتی را به هیچ کس نخواهیم داد.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش انجام یافته برای حل محرومیت ایجاد اشتغال و رفاه مردم منطقه، اظهار داشت: در سایه نظام اسلامی و تلاش و همکاری مردم و مسئولان و با همت نمایندگان مجلس در آینده نزدیک هیچ روستای بدون راه آسفالت در اشنویه وجود نخواهد داشت.
زنجانی با تشریح وضعیت اسف‌بار ساختمان‌های مدارس منطقه گفت: با وجود تمام تلاش‌ها احتیاج شدید به احداث مدارس جدید وجود دارد و این مدارس در شان مردم این منطقه نیست که با تلاش استاندار و نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در سال جاری300  میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی  برای تامین، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی استان هزینه می‌شود.
وی با تشریح اهمیت معبر مرزی اشنویه در رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان افزود: در تابستان سال جاری استاندار آذربایجان غربی در سفر به اشنویه خبر آغاز فعالیت این معبر را اعلام کرد که با توجه به ناامنی‌های اخیر در مرزهای غرب  کشور این وعده محقق نشد و با توجه به پایان عملیات متلاشی شدن گروهک پژاک  دولت اقلیم کردستان کنترل مرزهای کشور با عراق را تقبل کرده و با تامین امنیت مرز آسفالت جاده معبر مرزی انجام و به زودی فعالیت معبر مرزی آغاز می‌شود.
نماینده مردم نقده و اشنویه با ابراز تاسف از تعلل در پایان عملیات اجرایی سد چپرآباد اشنویه بر روی  رودخانه گاده‌ر گفت: به محض آغاز فعالیت در مجلس پیگیری احداث این سد آغاز شده و چندین بار وزیر نیرو برای پاسخگویی به مجلس آمده و در نهایت بخشی از مشکلات مردم در تعلل در احداث این سد حل شده و هم اکنون پیمانکار سابق این سد خلع شده و با انتخاب پیمانکار جدید، وزارت نیرو با 45 هزار میلیارد ریال استقراض از سیستم بانکی در صدد اجرای این پروژه است و تا دو سال آینده این سد به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با ابراز تاسف از وضعیت نابسامان امکانات بهداشتی و درمانی گفت: از طرف تمام مسئولان قبلی، از مردم منطقه به دلیل عدم وجود امکانات درمانی عذرخواهی می‌کنم و با جدیت آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی اشنویه را پیگیری می‌کنیم.
زنجانی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد در اشنویه گفت: از شورای اسلامی شهر اشنویه می‌خواهم با حل مشکل زمین اهدایی به دانشگاه، مسیر رشد، توسعه و حرکت فرهنگی و اعتلای منطقه را هر چه زودتر فراهم کنند که در صورت اهدای زمین، پذیرش دانشجو در این دانشگاه به زودی آغاز می‌شود.
سیلوی 50 هزار تنی بخش نالوس اشنویه در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع احداث می‌شود و برای پایان عملیات اجرایی این طرح بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که از اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بخش بانکی تامین و پرداخت می‌شود، با بهره‌برداری از این سیلو برای بیش از 30 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود که با 60 درصد تسهیلات بانکی و 40 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدت کمتر از یک سال احداث می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول