اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت می‌پذیرد؛

تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام عمرانی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام همدان از اولویت‌های پیش روی معاونت عمرانی استانداری است.

تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام عمرانی
خسرو سامری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های پیش روی معاونت عمرانی استانداری دانست و افزود: تکمیل پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام استانی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا از این منظر شاهد خدمات‌رسانی بهتر به مردم و بهره‌گیری از آنها باشیم.
وی گفت: از کل پروژه‌های عمرانی استان تعداد 100 پروژه بزرگ به عنوان پروژه‌های محرک و پیشران شناسایی شده که تمرکز لازم بر روی آنها صورت خواهد پذیرفت تا به هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسند.
معاون عمرانی استاندار همدان ادامه داد: پروژه‌های مربوط به راه‌ها، سدها، راه آهن، فرودگاه، پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان، ایجاد پروژه‌های متعدد در زمینه گسترش آموزش عالی و پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌روند.
وی در ارتباط با مسکن مهر نیز اضافه کرد: مشکلات مربوط به مسکن مهر در هر یک از شهرستان‌های استان در حال احصاء است تا نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت پذیرد.
سامری تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر احداث پروژه‌های مسکن مهر در سطح استان از روند خوبی برخوردار بوده که ما نیز اقدام برای فعال‌تر کردن آن را در دستور کار داریم.
وی از بازنگری مجدد برخی از پروژه‌های مربوط به شهرداری‌ها خبر داد و افزود: این مهم در راستای ساماندهی این پروژه‌ها ‌یا فعال‌تر کردن آنها انجام می‌پذیرد.
معاون عمرانی استاندار همدان اظهار کرد: پروژه‌های مختلف شهری نیز احصاء خواهد شد تا ضمن رصد دائمی، پیشرفت فیزیکی آنها، از نزدیک مورد نظارت و ارزیابی دقیق قرار گیرند.
به گفته وی انجام پشتیبانی‌های لازم چه به لحاظ تأمین منابع مالی و چه از لحاظ پیگیری‌های سازمانی در سطوح ملی و استانی به منظور هماهنگی‌های بیشتر در دستور کار است.
سامری با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اعتبارات مناسبی برای پروژه‌های عمرانی استان تعریف شده، تأکید کرد: ما نیز پیگیر اجرای به موقع آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های گردشگری استان، آن را یکی از اولویت‌های پیش رو دانست و ابراز کرد: با هماهنگی بخش خصوصی توسعه چند پروژه متوسط و بزرگ گردشگری استان در دستور کار است.
معاون عمرانی استاندار همدان افزود: از پروژه‌های گردشگری همدان می‌توان به غار علیصدر، سراب گیان نهاوند و... اشاره کرد که توسعه آنها در حال پیگیری است.
وی گفت: سرمایه‌گذاران آنها نیز طی سال‌های گذشته تعریف شده که پیگیر سرعت‌بخشی به روند اجرای پروژه‌ها به منظور بهره‌برداری از آنها هستیم.
سامری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد قطار شهری در همدان، آن را یکی از مسائل مورد توجه در سفر چهارم هیئت دولت به استان برشمرد و ابراز کرد: در حال حاضر مشاوری برای مطالعات طرح جامع ترافیک شهر همدان در نظر گرفته شده که در مرحله نهایی قرار دارد و پس از تصویب در شورای عالی ترافیک کشور، مشاور دیگری برای تعیین مسیرهای قطار شهری در نظر گرفته می‌شود.
وی در پایان سخنانش گفت: در صورت انجام به موقع مطالعات مربوطه، می‌توان تأمین منابع مالی برای قطار شهری را در لایحه بودجه تعریف کرده و در سال 91 جزء ردیف‌های بودجه قرار داد تا مطالعات اولیه و اجرای فاز اول آن اجرایی شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول