اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌زودی در شیراز؛

نخستین دانشگاه مهدویت جهان اسلام ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین دانشگاه مهدویت جهان اسلام که اختصاص به معارف مهدویت دارد به زودی در شیراز ساخته می‌شود.

نخستین دانشگاه مهدویت جهان اسلام ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق قائم‌مقام مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) فارس پیرامون نخستین دانشگاه مهدویت در کشور اظهار کرد: زمین فعلی الان در خیابان زند، کوچه مهدیه که در نزدیکی محل کنونی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) است، تقریبا 2 هزار و 900 مترمربع مساحت دارد، زمین مربوط به موقوفات آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی که هم‌اکنون تولیت آن با آیت‌الله‌ محمد ایمانی،‌ امام جمعه شیراز و رئیس هیئت‌ مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود فارس محول شده است.
حجت‌الاسلام محمد حدائق ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شده فرد خیری در شیراز قبول کرده است که یک میلیارد تومان برای آغاز ساخت دانشگاه مهدویت، به بنیاد فرهنگی مهدی موعود فارس تقدیم کند، همچنین بهترین مهندسان نظام مهندسی نقشه این ساختمان را به بهترین شکل طراحی و رایگان انجام دادند.
وی با بیان اینکه با توجه به قولی که مهندسان پروژه ساخت دانشگاه مهدویت به ما دادند دانشگاه مهدویت دو سال آینده به بهره‌برداری‌ می‌رسد.
حدائق تصریح کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاه و بزرگ‌ترین دانشگاه مهدویت در ایران بلکه در سراسر دنیا است اصلا در دنیا دانشگاهی با عنوان مهدویت وجود نداشته است که به سیره و زندگانی امام زمان (عج) و بحث مهدویت بپردازد و دانشگاه مهدویت شیراز نخستین دانشگاه با این موضوع است.
قائم‌مقام مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) فارس اظهار کرد: دانشگاه مهدویت زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت قم، بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور و استان فارس اداره می‌شود و این مجموعه مواد درسی خود را از این مراکز دریافت می‌کند.
وی در ادامه به اجزای مختلف پروژه ساختمان دانشگاه مهدویت اشاره کرد و گفت: دانشگاه مهدویت حدود ۱۰ هزار مترمربع زیربنا دارد، تقریبا یک هکتار در 11 طبقه که شامل دو طبقه پارکینگ، طبقه‌ای مربوط مهدیه بزرگ شیراز که تا به امروز ما مهدیه در شیراز نداشتیم، در قسمت برادران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت و در قسمت خواهران یک‌هزار نفر ظرفیت دارند.
وی ادامه داد: هفت طبقه این ساختمان مربوط به دانشگاه مهدویت و ساختمان اداری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) فارس اختصاص دارد که شامل سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسات در نقشه دیده شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول