اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اصفهان شناسی مطرح کرد:

نقش ویژه پرورش در آگاهی‌بخشی دینی به جوانان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اصفهان شناسی و خانه فرهنگ ملل گفت: نقش پرورش در آگاهی‌بخشی دینی به جوانان فراموش‌ناشدنی است.

نقش ویژه پرورش در آگاهی‌بخشی دینی به جوانان
احمد زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استاد علی‌اکبر پرورش علاوه بر آگاهی بخشی دینی بی‌نظیر به جوانان پیش از انقلاب با سخنرانی‌های بی‌باکانه و متعدد خود در اجتماعات کوچک و بزرگ سال 57 مردم را به مبارزه آگاهانه با رژیم شاه دعوت می‌کرد که از مهم‌ترین سخنرانی در اجتماعات تاثیرگذار روزهای تاسوعا و اربعین سال 1357 است.
وی افزود: بینش عمیق پرورش در مبارزه با رژیم شاه ستودنی است و در واقع  ایشان برای اداره بهتر مبارزه و راهپیمایی مردم، سازمان مخفی با کمک دوستان تشکیل داده بود که در آن حفاظت از جان مردم اهمیت ویژه‌ای داشت.
این دوست و همراه همیشگی استاد پرورش در ادامه تصریح کرد: روش کار وی بدین ترتیب بود که ابتدا به کمک دستگاه بی‌سیم اطلاعات حکومت نظامی را دریافت و متناسب با آن دستورات لازم برای چگونگی مبارزه با رژیم را صادر می‌کرد.
وی اضافه کرد: پرورش همچنین سازمان مخفی نظامی تشکیل داده و اطلاعات لازم را از ارتش و شهربانی کسب و از همین طریق برای برنامه‌ریزی بهتر مبارزه با رژیم شاه تلاش می‌کرد.
زمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز به استاد پرورش علاقه خاصی داشت، تاکید کرد: با توجه به رهنمودهای ناب استاد پرورش و نقش ایشان در جریانات انقلاب اسلامی امام به ایشان احترام خاصی می‌گذاشت و به رهنمودهای وی نیز توجه ویژه‌ای نشان می‌داد. 
وی ادامه داد: استاد پرورش قبل از پیروزی انقلاب و از طریق شهید بهشتی نظریات خصوصی و محرمانه امام را درباره مسائل سیاسی آن دوران دریافت می‌کرد و بعد از انقلاب نیز با تصدی سمت نایب رئیسی مجلس، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی این امکان برای وی فراهم شد تا به طور مستقیم از امام خمینی (ره) کسب فیض کند.
رئیس مرکز اصفهان شناسی تصریح کرد: ایشان همچنین به همراه شهید بهشتی و شهید آیت نقش مهمی در پیشرفت سریع تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان ایفا کرد و به طور خاص در تصویب دو قانون مهم نقش داشت.
وی ادامه داد: یکی از این اصول مربوط به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگری رسیدگی به دارایی‌های مسئولان قبل و بعد از تصدی مسئولیت است که وی با تلاش بسیار توانست آن را در قانون اساسی وارد کند.
زمانی تصریح کرد: پرورش در بسیاری از موسسات خیریه حضور فعال داشت که از جمله آنها انجمن مددکاری امام زمان (ع)، موسسه آموزشی ابا بصیر و کانون علمی تربیتی جهان اسلام است.
وی افزود: این کانون قبل از انقلاب در تربیت جوانان و آگاهی بخشی در مسائل دینی در اقشار تحصیلکرده جامعه نقش مهمی داشت.
رئیس مرکز اصفهان شناسی تاکید کرد: همچنین دبیرستان احمدیه نیز در واقع موسسه دینی و علمی بود که توسط آیت‌الله خادمی و جمعی از علما و همچنین استاد پرورش احداث شد که امام خمینی (ره) در پیامی ویژه آن را تایید و از تشکیل آن قدردانی کردند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول