اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی همرزم استاد پرورش:

پرورش سیاستمداری اخلاق‌محور بود

خبرگزاری فارس: روحانی همرزم استاد پرورش گفت: علی‌اکبر پرورش سیاستمداری اخلاق‌محور بود که سیاستی مبتنی بر تقوی داشت.

پرورش سیاستمداری اخلاق‌محور بود
سیدامجد امام‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برخورد و منش سیاسی استاد پرورش برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه و تکیه بر آموزه‌های دینی بود.
وی با اشاره به اینکه استاد پرورش حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بود، بیان داشت: از لحاظ رفتاری و عملی پرورش خود به طور کامل به آموزه‌های قرآنی عمل می‌کرد.
دوست و رفیق استاد پرورش که سال‌ها در کنار وی در آموزش و پرورش بوده است، خاطره‌ایی را از ایشان تعریف کرد و گفت: زمانی که این استاد به سفر مکه مشرف شده بودند به دیدن ایشان رفته بودیم که خودشان نقل کردند، به تنهایی برای خواندن نماز مغرب و عشا به مسجد رسول حسین رفته بودم که بعد از نماز در گوشه‌ایی از مسجد گروهی از صوفیان حلقه زده و هوهو می‌کردند.
وی ادامه داد: پرورش با مشاهده این صحنه با صدای بلند قسمتی از صحیفه سجادیه را خواند، این اقدام وی منجر به قطع مراسم صوفیان شد و سرپرست گروه این افراد، استاد پرورش را صدا زد و از او پرسید که چه می‌خواندی ولی دیگر اینجا نخوان.
امام‌زاده به نقل از استاد پرورش اضافه کرد: بعد از صحبت با سرگروه صوفیان به خود آمدم که خدا با من بود که در آن مکان آسیبی ندیدم.
وی تصریح کرد: این استاد سر منشا خیرات بسیاری برای استان و کشور در زمان انقلاب و پس از آن بود.
دبیر بازنشسته آموزش و پرورش ادامه داد: پس از سفر حج از پرورش درخواست سوغاتی کردم که در جواب گفت، سلامتی و دعا برایتان آوردم ولی چه کنم ظرف من کوچک‌تر از ظرف دنیا است و چیزی به جز دعا نیاوردم.
وی به زندگی ساده و بی‌آلایش پرورش اشاره و تاکید کرد: با تمام مسئولیت‌هایی که پرورش در دستگاه‌های دولتی داشت در خانه‌ایی ساده و کوچک در میدان بهارستان تهران زندگی می‌کرد و گاهی با موتور در سطح شهر تردد داشت.
وی با اشاره به اعتقادات دینی پرورش اظهار داشت: ایشان رعایت حقوق دیگران و پرهیز از بی‌مبالاتی در بیت‌المال را به خوبی در عمل به همگان نشان داد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول