اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش نکوداشت استاد پرورش:

شناسایی خطوط انحرافی ویژگی بارز استاد پرورش است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش نکوداشت استاد سید علی‌اکبر پرورش گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شخصیتی استاد پرورش چه قبل و چه پس از انقلاب این بود که وی به خوبی خطوط انحرافی را شناسایی می‌کرد و جوانان را نیز از وجود آنها با خبر می‌ساخت.

شناسایی خطوط انحرافی ویژگی بارز استاد پرورش است
حسین قدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه استاد پرورش شخصیتی چند بعدی دارد، اظهار داشت: وی همواره جزو نخستین افرادی بود که جریان‌های انحرافی را شناسایی کرده و به دیگران نیز معرفی می‌کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سردار رحیم صفوی رئیس ستاد نکوداشت همایش استاد سید علی‌اکبر پرورش است، افزود: کارهای اصلی ستاد اجرایی با سردار صفوی است اما به دلیل مشغله کاری، بنده امور اجرایی این همایش را به عهده دارم.
دبیر اجرایی همایش نکوداشت استاد پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: با توجه به نقش منحصر به‌فرد استاد پرورش در دوران انقلاب و پس از آن و همچنین تربیت شاگردان بسیار زیاد از سوی وی، نکوداشت این معلم بزرگوار در اصفهان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استاد پرورش در تعلیم و تربیت جوانان و همچنین مبارزات ضد رژیم شخصیت کم‌نظیری هستند، ادامه داد: بسیاری از افراد سرشناسی که در حال حاضر مسئولیتی دارند یا به تربیت جوانان مشغول هستند، تحت تعلیمات و تربیت استاد پرورش بوده‌اند.
قدسی بیان کرد: شاید برخی‌ها بگویند که مبارزتر از استاد پرورش هم در اصفهان وجود داشته اما چیزی که ما را واداشت تا نکوداشت این استاد معرفت را برگزار کنیم، شخصیت چند بعدی ایشان بوده که در مسائل دینی، سیاسی، اخلاقی و علمی شاخص است.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری همایش نکوداشت استاد پرورش و استقبالی که از این همایش می‌شود، نقش وی در انقلاب را نشان دهیم.
دبیر اجرایی همایش نکوداشت استاد پرورش تاکید کرد: برگزاری نکوداشت استاد پرورش مصوبه انجمن مفاخر استان اصفهان است که امام جمعه و مدیرکل ارشاد اصفهان جزو اعضای آن هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی چند بعدی استاد پرورش گفت: روحیه معنوی و عرفانی، روحیه مبارزاتی و انقلابی و روحیه عرفانی همراه با دشمن‌ستیزی استاد پرورش سبب شده تا به شخصیت منحصر به‌فردی تبدیل شود.
قدسی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، قرائت دعای کمیل و ابوحمزه استاد پرورش معروف بود و همزمان هم با رژیم شاه مبارزه می‌کرد، ادامه داد: بعد علمی استاد پرورش و تسلط ایشان روی تفسیر قرآن، ادبیات، نهج‌البلاغه، کتب روایی و شعر هم از وی شخصیت برجسته‌ای ساخته است.
وی روحیه حفظ دشمن‌شناسی و خطوط انحرافی استاد پرورش را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی وی دانست و ادامه داد: استاد پرورش چه قبل و چه پس از انقلاب به خوبی خطوط انحرافی را شناسایی می‌کرد و جوانان را نیز از وجود آنها با خبر می‌ساخت.
دبیر اجرایی همایش نکوداشت استاد پرورش اضافه کرد: استاد پرورش تابع محض امام خمینی (ره) بود و زمانی که امام (ره) درباره کتاب شهید جاوید که در آن علم امام حسین (ع) را زیر سؤال برده بود، سکوت کردند و نظری ندادند، استاد پرورش هم به تبعیت از امام خویش سکوت اختیار کرد و نظری ارائه نداد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های همایش اشاره کرد و افزود: چند کلیپ و فیلم مستند از زندگی استاد پرورش در این همایش به نمایش در می‌آید و چند سخنرانی هم پیرامون شخصیت استاد پرورش انجام می‌‌شود.
قدسی اضافه کرد: حجت‌الاسلام قرائتی که سابقه دوستی دیرینه با استاد پرورش دارد، دکتر حداد عادل که همکار استاد در آموزش و پرورش بوده و شناخت نزدیکی از وی دارد و سردار رحیم صفوی به واسطه سوابق مبارزاتی استاد پرورش در مسائل جنگی، سخنرانان همایش نکوداشت استاد سید علی‌اکبر پرورش هستند.
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های برجسته دیگری نیز در این نکوداشت شرکت می‌کنند، ادامه داد: به احتمال فراوان خود استاد پرورش به دلیل بیماری و وضعیت جسمی نامناسب نمی‌تواند در این نکوداشت شرکت کند و اگر هم حضور یابد بسیار کوتاه خواهد بود.
به گزارش فارس، همایش نکوداشت استاد سید علی‌اکبر پرورش با عنوان "پرورش استاد معرفت" صبح روز پنج‌شنبه 28 مهرماه جاری از ساعت 8 و 30 در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول