اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش پاکدشت:

باید زیرساخت‌ها را متناسب با شادابی عمومی بازمهندسی کنیم

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت بر باز مهندسی زیرساخت‌های متناسب با با شادابی عمومی برای پیشگیری از بیماری‌های روانی تاکید کرد.

باید زیرساخت‌ها را متناسب با شادابی عمومی بازمهندسی کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز مرتضی سیری در همایش سلامت روان در شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه سلامت روانی به معنای قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی، حل تضاد و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب است، گفت: طبق آمار و اطلاعات، افسردگی و بیماری‌های روانی جزو پرشمارترین عوامل ایجاد بیماری‌ها در بانوان است که فرهنگ‌سازی برای مقابله با افسردگی مهم‌ترین چالش در این راستاست.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت افزود:‌ برای پیشگیری از بروز بیماری‌های روحی و روانی باید زیرساخت‌ها را متناسب با شادابی عمومی بازمهندسی کنیم.
وی در ادامه تقویت معنویت، ارتباطات اجتماعی،‌ ورزش و تفریحات سالم، شاد بودن و مثبت‌اندیشی را از راهکارهای لازم برای کمک به ارتقای سلامت روان در جامعه اعلام کرد و اظهارداشت: ما باید در کنار توجه و برنامه‌ریزی برای سلامت جسمی، به بهداشت و سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه توجه کنیم.
سیری عنوان کرد: از تمام مدیران مدارس در خواست می‌کنیم با توجه به تقارن این هفته با هفته انجمن اولیا و مربیان با همکاری این انجمن و سایر دست‌اندرکاران امر آموزش و پرورش در مدرسه از جمله مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت و تربیت‌بدنی در هرچه پرمحتوا برگزار کردن هفته بهداشت روانی تلاش کنند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت تاکید کرد: مدرسه و محیط‌های آموزشی کانون توجه صاحب‌نظران سلامت روان هستند. از این رو که این محیط با گروه‌های سنی که به عنوان گروه‌های حساس شناخته می‌شوند سر و کار دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه سنین دبستان و راهنمایی و دبیرستان به عنوان سنینی شناخته می‌شوند که پایه‌ریزی شخصیت افراد در بزرگسالی در این سنین روی می‌دهد.
سیری عنوان کرد: مساله قابل توجه این است که این دسته از گروه های سنی بیشتر اوقات خود را در این مدارس و محیط‌ها می‌گذرانند و روشن است که فضای این موقعیت‌ها تاثیرات مهمی بر سلامت افراد در بزرگسالی دارد. بر این اساس صاحبنظران مسائل روانی در کنار توصیه به خانواده‌ها در جهت شناخت عوامل موثر در بهداشت روانی و تامین آن، مراکز آموزشی و مدارس توجه خود قرار می‌دهند و ایجاد آشنایی و رعایت این عوامل را در مدارس اکیدا توصیه می‌کنند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت در پایان تصریح کرد: ضرورت بهداشت روانی در مدارس رسیدن به اهداف آموزشی که مدارس به عنوان اهداف اساسی خود به آنها توجه دارند مستلزم تامین بهداشت روانی دانش‌آموزان است.
در ادامه این مراسم کارگاه تاب‌آوری در سالن اجتماعات مدرسه با حضور مشاوران و مربیان بهداشت برگزار شد.
بازدید دانش آموزان از مرکز مشاوره در روز 28 مهر که روز سلامت روان و خدمات راهنمایی و مشاوره نامگذاری شده، توزیع ویژه‌نامه هفته بهداشت روان در مدارس و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.
همچنین روز گذشته زنگ سلامت روان با عنوان سلامت روانی و حمایت روانی‌ اجتماعی دانش‌آموزان نام‌گذاری شده بود در مدرسه نمونه دولتی ائمه اطهار علیهم‌السلام به‌صورت نمادی از اهمیت بهداشت و سلامت روان نواخته شد و این بهانه و تاکیدی بر ضرورت و حساسیت نسبت به مقوله ارزشمند سلامت روان بود.
همایش سلامت روان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول