اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

جهاد اقتصادی در سایه امنیت پایدار محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی امینت را عاملی مهم برای پیشرفت و توسعه متوازن در کشور دانست و گفت: تحقق جهاد اقتصادی در سایه امینت ملی محقق می‌شود.

جهاد اقتصادی در سایه امنیت پایدار محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، قهرمان رشید صبح امروز در آیین افتتاح هنگ مرزی نهبندان اظهار داشت: امروزه با همکاری و همدلی تمامی مسئولان امنیتی و اعضای شورای تامین استان امنیت خوبی در سطح خراسان جنوبی به وجود آمده است.
وی عامل اصلی ایجاد امنیت پایدار در استان را اعتماد و مشارکت مردم با نیروهای انتظامی دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی با بیش از 450 کیلومتر مرز مشترک با کشور پر مخاطره افغانستان و از طرفی همسایگی با سیستان و بلوچستان و کویر کرمان اما وضعیت امنیت در این استان بسیار خوب ارزیابی شده است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای عالی امنیت کشور ارزیابی در ارتباط با وضعیت امنیت استان‌ها داشته و این ارزیابی را به استان‌ها ابلاغ کرده است، افزود: طبق این ارزیابی‌ها خراسان جنوبی در ارتباط با امینت پایدار در بخش های مختلف در راس استان‌های کشور و دارای مقام نخست است.
رشید ادامه داد: مهم‌ترین عامل موفقیت در راستای امنیت پایدار در استان را مرهون مردمانی متدین و متعهد و انسان‌های ولایی این منطقه هستیم که دارای سنت‌‌های حسنه رایج معتبری هستند که این سنت‌ها  ریشه در معنویت، اخلاق و توحید دارد.
وی اضافه کرد: مشارکت و همدلی مردم و هم‌استانی‌ها با دستگاه‌های امنیتی در راستای تامین امنیت پایدار در سطح استان نشان از اهمیت این نعمت بزرگ و تعهد این انسان‌ها در برابر امنیت دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری مستمر نیروهای نظامی و انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها، جرم و جنایت انجام می‌شود که این موارد تأمین امنیت را در شهرها، روستاها، بخش‌ها و نهادها متبلور می‌سازد.
رشید با اشاره به نقش عشایر و مرزنشینان ادامه داد: عشایر و مرزنشینان در تأمین امنیت نقش بارزی دارند.
وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در راستای کمک به قوه قضاییه افزود: نیروی انتظامی در اموری مانند مبارزه با قاچاق کالا، پول‌شویی، مفاسد اقتصادی و موارد دیگر می‌تواند نقش ارزنده‌ای ایفا کند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی انتظامی با آنچه در گذشته بوده قابل مقایسه نیست، اذعان داشت: این قاعده شامل تمامی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است اما نیروی انتظامی به واسطه اینکه رکن اصلی تأمین امنیت فردی و اجتماعی محسوب و وظایف متعددی که برعهده دارد سرآمد این تحول بزرگ است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول