اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

فعالیت 1800 گروه جهادی در کشور

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خطاب به گروه‌های جهادی گفت: پس از گذشت پنج سال تعداد گروه‌های جهادی دانشجویی از 30 گروه به هزار و 800 گروه جهادی رسیده است.

فعالیت 1800 گروه جهادی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مجید خراسانی دوشنبه شب در همایش شکوه هجرت در مجتمع امام خمینی گلزار شهدای علی بن جعفر اظهار کرد: نزدیک به پنج سال پیش کمتر از 30 گروه جهادی در کل کشور وجود داشت اما امروز این حرکت‌ها نه تنها در بسیج دانشجویی بلکه حتی در بسیج طلاب، مساجد و محلات نیز جای خود را باز کرد.
وی در ادامه افزود: اگر امروز را با آن موقع مقایسه کنیم پیشرفت‌هایی که صورت پذیرفته افتخا‌رآمیز و غرور‌آفرین است.
خراسانی عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد صحنه‌های زیبایی در اردوهای جهادی بوده‌ایم که با صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه است.
وی گفت: حضور جوان‌ها در این عرصه‌ها و روحیه و تلاشی که در راه خدمت‌رسانی و خود‌سازی می‌کنند با وجود تهدیدهای جدی که در جنگ نرم متوجه ما شده شگفت‌انگیز است.
وی بیان کرد: 10 سال پیش عده‌ای با مقاصد خاص، چراغ بسیج سازندگی را به صورت خزنده خاموش کردند؛ منتهی دانشجویان و برخی از طلاب پرچم را زمین نگذاشتند و این راه را ادامه دادند.
‌خراسانی ادامه داد: هشت سال پیش خوشبختانه به همت جهادگران این حرکت احیا شد و امروز شاهد هستیم که پس از گذشت پنج سال تعداد گروه‌های جهادی دانشجویی از 30 گروه به هزار و 800 گروه جهادی رسیده است.
وی سپس به نحوه شکل‌گیری سند چشم‌انداز اردوهای جهادی توسط نخبگان این عرصه اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که این سند در بهترین موقعیت یعنی سالروز دیدار جهادگران با رهبر معظم انقلاب و توسط ریاست مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: تلاش بسیج دانشجویی در این زمینه است که اگر 60 هزار روستا داریم؛ هر روستا باید یک معین داشته باشد که این منوط به تربیت مبلغ‌های جهادی توسط حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی در قم است.
وی بیان کرد: پیشنهاد من به شما جهادگران این است که لحظه به لحظه حرکت‌های خود را به صورت مکتوب، مصور و هنرمندانه ثبت کنید تا همه این‌ها در تاریخ بماند.
خراسانی به جهادگران توصیه کرد: با آثار هنرمندانه این حرکت‌ها را چنان ثبت کنید که در تاریخ بماند و دیگر کسی نتواند این چراغ را خاموش کند.
وی با بیان اینکه هر نوع خدمت‌رسانی را نمی‌توان حرکت جهادی نامید، گفت: پیش از اقدام به خدمت‌رسانی اخلاص در نیت اهمیت دارد.
خراسانی اظهار کرد: امروز نیاز به ارائه یک الگوی کامل در عرصه جهادگری داریم تا این مسیر با همت نخبگان باید برای رهروان آن شفاف شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: حرکت‌های جهادی امروز کاملا جایگزینی برای روحیه و فضای دفاع مقدس در جامعه به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی می‌تواند در تمام ملل منطقه تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: امسال در کشورهایی مانند سومالی، عراق و پاکستان، حرکت‌های جهادی به صورت آزمایشی آغاز شده است.
وی در ادامه اقداماتی مانند دقت در کیفیت حرکت‌ها، ارئه الگو و شاخص، توسعه کیفی و کمی این حرکت‌ها و همکاری با مرکز مطالعات راهبردی را به دانشجویان توصیه کرد.
خراسانی افزود: سایت جهادگر که توسط مرکز مطالعات راهبردی راه‌‌اندازی شده است، آیینه تمام نمای حرکت‌های جهادی است که علاوه بر این بهتر است هر گروه جهادی برای خود سایتی تاسیس کرده و به تولید محصولات فرهنگی بپردازد.
وی در پایان گفت: استان قم می‌تواند با تکیه بر منابع اعتقادی قوی که دارد پایگاهی برای تقویت اردوهای جهادی در داخل و خارج از کشور باشد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول