اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 1128 نقطه حادثه‏خیز انجام شد؛

رفع نواقص 620 نقطه حادثه‏خیز راه‏های کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری گفت: نواقص 620 نقطه از هزار و 128 نقطه حادثه‏خیز راه‏های شناسایی شده کشور، برطرف شده است.

رفع نواقص 620 نقطه حادثه‏خیز راه‏های کشور
شهریار افندی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نواقص 620 نقطه از یک‏هزار و 128 نقطه مقطع حادثه‏خیز راه‏های شناسایی شده کشور طی شش ماه نخست سال جاری برطرف شده است.
وی تصریح کرد: این توفیق در سایه تلاش شبانه‏روزی مجموعه خدوم معاونت‏های مستقر در استان‏های مختلف کشور محقق شده است.
افندی‏زاده در تشریح اقدامات اجرایی در مسیر ایمن‏سازی راه‏های کشور خاطرنشان کرد: به همت مجموعه سازمان راهداری کشور در راستای ایمن‏سازی راه‏های اصلی، فرعی و روستایی اقداماتی نظیر افزایش مشخصات هندسی، تعریض معابر کم‏عرض و افزایش قوس‏های مسیر صورتی اجرایی به خود گرفت.
رئیس سازمان راهداری کشور با تاکید بر لزوم هوشمندسازی سامانه‏های ایمنی راه‏های کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از اصلی‏ترین برنامه‏های سازمان راهداری، هوشمندسازی سامانه‏های ایمنی راه‏های کشور است.
وی تصریح کرد: در این زمینه مباحثی همچون ایجاد دوربین‏های تصویری و سامانه‏های ثبت سرعت در دستور کار معاونت راهداری استان‏های مختلف کشور قرار گرفته است.
افندی‏زاده استفاده از سهام‏های دولتی برای تعریف منابع مالی جدید را اقدامی بزرگ در وزارت راه و شهرسازی خواند و افزود: در حال حاضر استفاده از اوراق مشارکت سهام دولتی برای تعریف منابع مالی جدید از جمله اقدامات بزرگ وزارت راه و شهرسازی قلمداد می‏شود.
رئیس سازمان راهداری کشور تصریح کرد: در این زمینه امور مقدماتی انجام و رایزنی‏ها با بخش خصوصی مجری طرح‏های راهسازی کشور آغاز شده است.
وی افزود: عملی ساختن طرح پرداخت اوراق مشارکت سهام دولتی به بخش خصوصی در عوض اعتبارات نقدی مستلزم ابلاغ آیین‏نامه اجرایی فروش این اوراق از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری است.
افندی‏زاده ادامه داد: تحقق این مهم تحولی شگرف در ایجاد منابع جدید برای شکوفایی و توسعه راه‏های کشور در سال جهاد اقتصادی خواهد بود.
وی از ابلاغ آیین‏نامه جرایم مصوب از طریق هیئت وزیران خبر داد و افزود: آیین‏نامه جرایم مصوب به زودی از طریق هیئت وزیران ابلاغ می‌شود.
افندزی‏زاده با اشاره به برخی تمهیدات برای ارتقای ایمنی راه‏های کشور افزود: دولت در راستای افزایش سطح ایمنی راه‏های کشور اقداماتی همچون تعریض معابر باریک، افزایش قوس مسیرهای عبوری، ارتقای کیفیت سامانه‏های کنترل و ثبت سرعت و تبدیل راه‏های اصلی به بزرگراه و مسیرهای آزادراهی را اجرایی کرده است.
رئیس سازمان راهداری کشور گفت: خوشبختانه امروز زمینه‏های لازم برای کاهش سوانح جاده‏ای در کشور فراهم آمده است.
وی از ورود سالانه 400 تا 600 خودروی سنگین به ناوگان این سازمان خبر داد.
افندی‏زاده اظهار داشت: با توجه به مجوزهای دولتی، تجهیز یگان خودرویی سبک نیز در دستور کار سازمان راهداری کشور قرار دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول