اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیشرفت پروژه راهسازی پاتاوه به دهدشت امیدبخش است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت پروژه راهسازی پاتاوه به دهدشت امیدبخش است و در صورت تامین اعتبار با این روند پیشرفت، پروژه سوم خرداد ماه 92 افتتاح می‌شود.

پیشرفت پروژه راهسازی پاتاوه به دهدشت امیدبخش است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منوچهرحبیبی ظهر امروز در بازدید از پروژه راه پاتاوه به دهدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار با این روند پیشرفت، پروژه سوم خردادماه 92 افتتاح می‌شود.
حبیبی تصریح کرد: نزدیک به 50 میلیارد تومان اعتبار سال جاری این پروژه است و تاکنون 45 درصد آن اختصاص یافته و بنا داریم در دور چهارم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان که هفته آینده است بتوانیم تخصیص 100 درصدی بگیریم. 
حبیبی بیان داشت: برای تامین اعتبار30 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای این پروژه منظور شده و پیگیر هستیم که در ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن امسال وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و حمل و نقل توسعه راه‌های کشور ماهانه 10 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دهند.
به گفته حبیبی، برنامه‌ریزی شده تا برای تامین اعتبار سال 91 هم از محل اعتبارات ملی و استانی مبلغ 100میلیارد تومان اختصاص داده شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه 136 کلیومتری ملی برای استان و کشور حیاتی است و اکنون 55 درصد پیشرفت دارد و برای بهره‌برداری از آن طبق برنامه تا سوم خرداد ماه 92 به 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حبیبی یادآور شد: فاز یک و چهار این جاده به ترتیب با 28 و 19.5 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز 2 و 3 آن به‌طول 28 و 63 کیلومتر در دست اجرا است.
وی یادآور شد: این پروژه از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با استقرار 300 دستگاه راهسازی و 700 نفر عوامل اجرایی اعم از مهندس و تکنسین در طول مسیر طرح در حال ساخت است.
به گفته حبیبی، 12دهانه تونل به طول هشت کیلومتر در این مسیر است و تاکنون چهار کیلومتر آن انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ماه یک بازدید و نشستی با حضور نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل راه و ترابری با هماهنگی مدیر حوزه استاندار برای بالا بردن سطح کمی و کیفی و سرعت در پروژه برگزار خواهد شد. 
حبیبی با بیان اینکه، این پروژه یکی از 73 مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان است، افزود: با بهره‌برداری از این جاده به‌عنوان یک محور اصلی مرکز به جنوب کشور 400 روستای بزرگ و کوچک و هشت بخش در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.
وی اذعان داشت: همچنین با احداث این جاده شاهد کاهش فاصله 210 کیلومتری بندر امام خمینی تا مرکز کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول