اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

محور پاتاوه به دهدشت اولویت راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت نخست راهسازی در این استان با توجه به همه شرایط محور پاتاوه به دهدشت است.

محور پاتاوه به دهدشت اولویت راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد
منوچهر حبیبی امروز در بازدید از روند ساخت محور پاتاوه به دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اولویت نخست راهسازی در این استان را محور ترانزیتی پاتاوه به دهدشت اعلام کرد و گفت: این محور مهم در واقع تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب کشور است  و 220 کیلومتر مسیر بندر امام به مرکز کشور را کوتاه‌تر می‌کند.
حبیبی در خصوص آخرین وضعیت این جاده افزود: این محور به طول 137 کیلومتر برای تسریع در تکمیل آن به چهار قطعه تقسیم شده که عملیات راهسازی در آنها با سرعت ادامه دارد.
وی پیشرفت فیزیکی کلی این محور را 65 درصد اعلام کرد و گفت: قطعه اول به طول 26 کیلومتر 97درصد، قطعه دوم 28 کیلومتر با 62 درصد، قطعه سوم 63 کیلومتر با 18 درصد و قطعه چهارم 20 کیلومتر و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 
حبیبی از احداث 13 دهانه تونل به طول 7.5 کیلومتر در این محور ملی خبر داد و گفت: تاکنون کار حفاری 3.5 کیلومتر آن خاتمه یافته است. 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: 500 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این پروژه وجود دارد که 211 دستگاه آن تاکنون به اتمام رسیده است.
این مسئول اعتبار لازم برای این پروژه را 220 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی در این محور برای تسریع در پیشرفت آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا به همراه یک شرکت پیمانکاری بزرگ دیگر و 10 پیمانکار جزء با امکانات کامل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه حدود 200 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی با 700 نفر عوامل نظارتی شامل مهندس، تکنسین، راننده و کارگر در این محور مشغول به خدمت هستند، افزود: با اقدامات بسیار سازنده‌ای که انجام شده بخشی از این محور به طول 20 کیلومتر از سمت توت نده به سمت لوداب و هشت کیلومتر دیگر از این محور از سمت دهدشت تا تونل‌های قلعه‌گل در آذرماه امسال و در هفته بسیج بازگشایی می‌شود.
حبیبی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و ادامه روند کنونی راهسازی در این محور تا پایان سال 92 این محور به طور کامل زیر بار ترافیکی خواهد رفت، بیان داشت: تا آن موقع بخش‌هایی از این محور که عملیات اجرایی در آنان به اتمام رسیده باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: علاوه بر ارتباط جنوب به مرکز کشور، پنج بخش با 400 روستا و جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر به صورت مستقیم از این محور بهره‌مند خواهند شد. 
به گفته حبیبی، حضور مستمر استاندار و پیگیری برای تامین منابع مالی و تلاش‌های شبانه‌روزی مهندسان، پیمانکاران و کارگران در محورهای ارتباطی و مواصلاتی این استان حاکی از آن است که رؤیای مردم کهگیلویه و بویراحمد که همان خروج از بن بست ارتباطی تاریخی بوده در حال محقق شدن است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول