اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه مربیان بسیجی سمنان برگزار شد؛

همایش اخلاق و راهبردهای اساسی در ورزش

خبرگزاری فارس: همایش اخلاق و راهبردهای اساسی در ورزش ویژه مربیان بسیجی استان سمنان برگزار شد.

همایش اخلاق و راهبردهای اساسی در ورزش
 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز همایش یک روزه اخلاق و راهبردهای اساسی در ورزش با حضور 90 نفر از مربیان بسیجی رشته‌های مختلف ورزشی از شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و میامی برگزار شد.
مسئول تربیت‌‌بدنی سپاه استان سمنان در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش، تعلیم و بازآموزی افراد تأثیرگذار ورزشی در خصوص وظایف و کارکردهای معنوی، ارزشی و فرهنگی ورزش و تأثیر بر نسل جوان به منظور رشد و تعالی فرهنگی و ارزشی جامعه است.
صادق هروی بیان داشت: امروز جایگاه ورزش در میان کشورهای جهان از ویژگی خاصی برخوردار بوده و به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی مطرح شده و گستره آن از حیطه‏های فردی به امور اجتماعی رسیده است.
وی افزود: مطالعه ورزش و بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد؛ چرا که ورزش می‌تواند نقش مهم و بسزایی در هویت ملی و انسجام ملی ایفا کند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در این مراسم با بیان اهمیت اخلاق در ورزش گفت: یک ورزشکار باید در کنار تقویت بنیه بدنی، به فکر سلامتی روحی و روانی خود باشد و این کار زمانی محقق می‏شود که اخلاق در ورزش گسترش و تعمیق یابد.
همت هادیان خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه ما هر چه ورزش به سمت حرفه‌ای شدن پیش‌ می‌رود، اخلاق کمرنگ‌تر می‌شود.
یک استاد دانشگاه نیز در این همایش به بیان علل گرایش ورزشکاران به داروهای غیرمجاز نیروزا پرداخت و گفت: اندیشیدن تنها به قهرمانی و کسب مدال موفقیت زمینه استفاده از داروهای نیروزا را در ورزشکاران ایجاد می‌کند.
دوست‌محمدی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی باید نسبت به ترویج اخلاق در ورزش اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشند و آن را در میان قشر جوان و نوجوان نهادینه کنند.
همچنین مه‌کام، استاد دانشگاه و روانشناس در خصوص ویژگی‌های شخصیت سالم نظیر پذیرش، حرمت خود، ارتباط‌پذیری فرد، مهارت، خلاقیت، تشخیص خوب از بد، مسئله‏مداری و معنویت مطالبی را مطرح کرد.
شایان ذکر است؛ در پایان این همایش گواهی پایان دوره مربیان اعطا و همچنین پس از برگزاری آزمون به 9 نفر از حاضران به قید قرعه هدایایی اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول