اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

اپیدمی آنفلوآنزا هر 11 سال یک‌بار تکرار می‎شود

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اپیدمی بیماری آنفلوآنزا هر 11 سال یک‌بار تکرار می‎شود.

اپیدمی آنفلوآنزا هر 11 سال یک‌بار تکرار می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رویا حبیبیان ظهر امروز در همایش پیشگیری، درمان و مراقبت از بیماری آنفلوآنزا در شهرکرد اظهار داشت: بیماری آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که مدت بروز این بیماری از دو الی پنج روز و حداکثر تا دو هفته به ‌طول می‌‎انجامد.
وی با بیان اینکه اپیدمی شدید بیماری آنفلوآنزا هر 11 سال یک‌بار صورت می‌گیرد، افزود: دوره نهفتگی بیماری آنفلوآنزا بیش از دو روز گزارش شده است.
حبیبیان با اشاره به علائم بیماری آنفلوآنزا در بزرگسالان گفت: احساس درد و فشار در قفسه سینه و شکم، سرگیجه ناگهانی، استفراغ شدید، اسهال مداوم، کاهش سطح هوشیاری، تب و سرفه شدید از جمله این علائم است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تنفس سریع و غیر عادی را از جمله علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان دانست و گفت: تغییر رنگ پوست به آبی یا خاکستری به‌ویژه در لب‌ها، بی‎اشتهایی شدید، تهوع، استفراغ مداوم، عدم هوشیاری، بی‌قراری و اضطراب شدید، تب بالا، سرفه مقاوم و اسهال شدید از جمله علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان به ‌شمار می‎رود.
حبیبیان با بیان اینکه افراد کمتر از دو سال نیازمند درمان بیماری آنفلوآنزا هستند، گفت: افراد بالای 65 سال، زنان باردار، تمام افراد کمتر از 19 سال که به دلایل گوناگون از آسپرین استفاده می‌کنند بیماران مبتلا به مشکلات ریوی، آسم، قلبی و عروقی، سیروز کبدی، HIV مثبت، افراد مبتلا به بیماری فعال از جمله سرطان، افراد پیوند کلیه، کبد و مغز استخوان و کودکان مبتلا به سوء تغذیه از جمله این افراد هستند.
وی بر ضرورت استفاده از آب، آبمیوه و نوشیدنی در افراد مبتلا به بیماران آنفلوآنزا تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تب در بیماران آنفلوآنزا موجب تعریق زیاد و خشک شدن آب بدن می‎شود بنابراین مصرف آب، آب میوه و نوشیدنی در افراد مبتلا به این بیماری لازم و ضروری است.
حبیبیان خاطرنشان کرد: مصرف آسپرین در بیماران آنفلوآنزا زیر 11 سال ممکن است منجر به اختلال عصبی شود، بنابراین از مصرف این دارو در کودکان مبتلا به این بیماری باید اجتناب شود.
همایش پیشگیری، درمان و مراقبت از بیماری آنفولانزا با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از کارشناسان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این استان در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول