اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

واحدهای مسکونی چهارمحال‌وبختیاری مقاوم‌سازی می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تأکید کرد.

واحدهای مسکونی چهارمحال‌وبختیاری مقاوم‌سازی می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست با فعالان صنعت ساختمان در این استان اظهار داشت: به ‌دلیل بالا بودن تقاضای مسکن و افزایش روز افزون جمعیت لزوم نظارت جدی بر ساخت و سازها بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌های امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، گفت: آشنایی مردم با فرهنگ مقاوم‌سازی باید به ‎طور ویژه در قالب اعطای تسهیلات دولتی مدنظر گرفته شود.
ابراهیمی تصریح کرد: به‌ دلیل تحمل نکردن بار جانبی ساختمان در حوادث ناشی از بلایای طبیعی، استفاده نکردن از مصالح استاندادر می‎تواند صدمات جبران‌ناپذیری داشته باشد که امداد هر میزان هم قوی باشد، نمی‎تواند پاسخگو باشد.
ابراهیمی با اشاره به راهکارهای موثر در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این استان گفت: در دسترس بودن مصالح اولیه و استاندارد با قیمت مناسب برای مردم به‌ ویژه اقشار آسیب‌پذیر، نظارت دقیق بر اساس آیین‌نامه 2800 و مقررات ملی ساختمان، برخورد با متخلفان از مهم‌ترین این راهکارها محسوب می‌‎شود.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تربیت نیروی فنی متخصص، تعیین بافت‌های فرسوده شهری و گسترش استفاده از مزایای قانونی تسهیلات بانکی از دیگر راهکارهای موثر در امر مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی به ‌شمار می‎رود.
وی بر ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تأکید کرد و گفت: این واقعیت را همواره باید در نظـر گرفت که کشورمان یکی از زلزله‌خیزترین کشـورهای دنیاست و همواره با خطر زمین لرزه‌های شدید روبه‌روست.
ابراهیمی تصریح کرد: وقوع زلزله‌های متوالی و قرار گرفتن بخش‌هایی از کشورمان بر روی گسل‌های خطرآفرین و وحشت و اضطراب از پیامدهای سوانح طبیعی موجب شده است که مردم شهرها و روستاها درصدد مقاوم‌سازی و یا بهسازی منازل خود برآیند و مسئولان هم درصدد برآمده‌اند تا با برنامه‌ریزی دقیق، منازل مسکونی به‌ویژه روستایی را مقابل زلزله مقاوم‌سازی کنند.
وی با اشاره به موانع فراروی مقاوم سازی واحدهای مسکونی گفت: همچنین کمبود نیروی ماهر و کاردان در ساختمان‌سازی، کمبــود مصالح استاندارد و با کیفیت دراستان، بی‌اطلاعی مردم از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله از دیگر معضلات این بخش است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول