اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت؛

ثبت‌نام 21 مشمول مالیات بر ارزش افزوده در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از ثبت‌نام 21 مشمول مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده در استان زنجان خبر داد.

ثبت‌نام 21 مشمول مالیات بر ارزش افزوده در زنجان
اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت‌نام مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده پایان شهریور ماه بود.
وی با اشاره به اینکه مرحله مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه آغاز شده است، تصریح کرد: مشمولان مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: تسلیم اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده فصل دوم سال 90 که تا 15 مهر ماه فرصت دارند، تا از طریق اینترنت نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مشمولان پنجم مالیات بر ارزش افزوده شامل اشخاص حقوقی است که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال‌های 87، 88، 89 و 90 بیش از یک میلیارد ریال باشد، ادامه داد: مشمولان این طرح هر چه زودتر اقدام به انجام وظایف قانونی خود کنند.
قاسم‌زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در زنجان مبنی بر اینکه کسانی که در مهلت قانونی ثبت نام نکرده‌اند چه می‌شود، افزود: کسانی که در مهلت قانونی ثبت نام نکرده‌اند مشمول جریمه خواهند شد.
وی از تسلیم 64 هزار و 466 فقره اظهار نامه مالیاتی در استان زنجان خبر داد و افزود: این اظهار نامه‌ها از اول سال جاری تا پایان تیر ماه توسط فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی در زنجان و شهرستان‌های تابعه اقدام کرده‌اند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطر نشان کرد: از این تعداد 19 هزار و 596 فقره به صورت الکترونیکی بوده است.
وی افزود: مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات را باید برداشتن گامی بلند در راستای نیل به اهداف دولت در توسعه، عمران و آبادانی استان دانست.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه 51 درصد درآمدهای مالیاتی استان زنجان از شرکت‌های خصوصی تامین می‌شود، یادآور شد: 0.6 درصد درآمدهای کل کشور از استان زنجان است.
وی با بیان اینکه 75 درصد درآمدهای مالیاتی کشور از استان تهران است، ادامه داد: 25 درصد درآمدهای مالیاتی به سایر استان‌های کشور تعلق دارد که سهم استان زنجان 0.6 درصد است.
قاسم‌زاده اشاره به اینکه 82 درصد از درآمدهای استان از شهرستان زنجان وصول می‌شود، ادامه داد: 12 درصد نیز از شهرستان ابهر وصول می‌شود.
وی ابراز داشت: وصول درآمدهای استان از خرم‌دره 2.5 درصد، از خدابنده 2 درصد و سایر شهرستان 1.5 درصد انجام می‌شود.
انتها‌ی پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول