اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قم:

مهدویت باید از سرچشمه منتشر شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان قم گفت: اگر تفکر مهدویت از سرچشمه‌های آن که قم و حوزه‌های علمیه است، انتشار پیدا نکند، ممکن است که مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

مهدویت باید از سرچشمه منتشر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر حمزه‌ای که پیش از ظهر امروز در جمع معاونین و مربیان پرورشی مدارس استان قم در کانون فرهنگی تربیتی مریم سخن می‌گفت، بیان داشت: چند سالی بود در نظر داشتیم تا دوره‌های آموزشی تخصصی در ارتباط با مهدویت برای دانش‌آموزان برگزار کنیم که امسال برای نخستین بار موفق به اجرای این طرح با عنوان طرح آخرین منجی در آموزش و پرورش استان قم شدیم.
وی در ادامه افزود: طبق پیشنهاد‌هایی که داده شد قرار شد این دوره‌ها در مدارس، توسط مربیان پرورشی و برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی و اول متوسطه برگزار شود.
حمزه‌ای عنوان کرد: در این راستا کتابی توسط مرکز تخصصی مهدویت طراحی شد که هم به لحاظ شکل و هم از نظر محتوا کتاب پرباری است و به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این کتاب هشت موضوع در چهار درس مطرح می‌شود که برای برگزار جلسه امور پرورشی در هر ماه طراحی شده است.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در این طرح قصد داریم با طرح پرسش‌هایی در موضوع مهدویت، روحیه جست‌وجو‌گری را در دانش‌آموزان زنده کنیم.
وی با اشاره به اینکه مخاطب این طرح فقط دانش‌آموز نیست؛ گفت: خانواده دانش‌آموزان نیز در پاسخ به سؤالات سهیم می‌شوند و دانش‌آموزان با ارتباط و یادگیری از خانواده و اطرافیان خود به این سؤالات پاسخ می‌دهند و این موضوع سبب جاری شدن مباحث مهدویت در خانواده‌ها می‌شود.
حمزه‌ای افزود: در پایان این دوره نیز آزمونی از دانش‌آموزان گرفته خواهد شد و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: برگزیدگان به مرحله بعدی آموزش‌ها راه پیدا می‌کنند و در پایان این مرحله 313 دانش‌آموز دختر و 313 دانش‌آموز پسر به عنوان رابط مرکز تخصصی مهدویت و مدارس انتخاب خواهند شد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: با برگزاری جلسات و یا توزیع کتاب و بروشور‌ توسط این دانش‌آموزان برگزیده، ارتباط بین مرکز تخصصی مهدویت و مدارس ادامه خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این طرح را به درستی انجام دهیم قطره‌ای از دریای وظایفمان نسبت به حضرت ولی‌عصر (عج) را انجام داده‌ایم.
حمزه‌ای با بیان اینکه موضوع مهدویت یکی از نیاز‌های اساسی جامعه بشری است که همه ادیان به آن اعتقاد دارند، بیان کرد: اگر این تفکر از سرچشمه‌های آن که قم و حوزه‌های علمیه است، انتشار پیدا نکند، ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ما به عنوان مدافع جریان مهدویت باید نسبت به تربیت و آموزش دانش‌آموزان در این زمینه اقدام کنیم تا نسل جوان کشورمان در دام دسیسه‌های انحرافی موجود در این موضوع نیفتد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: به منظور آمادگی کامل مربیان پرورشی برای ورود به این عرصه، دوره آموزشی به مدت 24 ساعت برای مربیان پرورشی برگزار می‌‌شود که از اساتید خبره در این عرصه استفاده خواهد شد.
وی در پایان افزود: در جریان این طرح از مربیان و معاونان پرورشی که به خوبی از اجرای این طرح برآمده‌اند تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول