اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد خبر داد:

تحقق 50 درصدی تعهد اشتغال در شهرکرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: تاکنون افزون بر 50 درصد از تعهدات اشتغال این شهرستان در سال ‌جاری محقق شده است.

تحقق 50 درصدی تعهد اشتغال در شهرکرد
منوچهر اعتدالپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تعهد اشتغال این شهرستان ایجاد 14 هزار و 524 شغل در نظر گرفته شده است که باید تا پایان سال ‌جاری در این شهرستان محقق شود.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش بیش از پیش ادارات و نهادهای دولتی در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان گفت: ایجاد فروشگاه‌های بزرگ تامین و توزیع کالا، ایجاد زیر ساخت‌های لازم در بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های مشاغل خانگی می‎‌تواند به عنوان یک راهکار موثر در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.
اعتدالپور اظهار داشت: این در حالیست که با وجود ایجاد حرکت‌های مناسب در زمینه اشتغال در بخش‌های دولتی و خصوصی، آموزش‌های لازم برای درک و فهم تعریف جدیدی از کار ارائه نشده است. 
معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر تعریف کار مربوط به ۵۰ سال گذشته بوده و سنخیتی با تعریف اهداف کار در حال حاضر ندارد، گفت: یکی از اهداف و فلسفه اشتغال کسب درآمد و دستمزد بوده و هدف اصلی آن شکل‌گیری شخصیت و برآورده‌ کردن توانمندی‌ها و استعدادهای انسانی است. 
وی تأکید کرد: در سال جهاد اقتصادی یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌ها و مردم، ایجاد اشتغال، استفاده از سرمایه‌های راکد و جلوگیری از هزینه‌های اضافی است. 
اعتدالپور تصریح کرد: اشتغال به‌کار در حوزه صنعت، مشاغل خانگی، صنایع زودبازده و عرصه گردشگری و کشاورزی نیز باید مورد توجه مردم قرار گیرد. 
وی تقویت فرهنگ کار، تغییر نگرش مردم نسبت به اشتغال و همچنین گسترش فرهنگ کارآفرینی را از جمله ضرورت‌های لازم برای کاهش مشکل بیکاری در شهرکرد دانست و گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دستگاه‌ها و متولیان امر باید وارد صحنه شده تا فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد. 
این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی جوانان و افراد شاغل در ادارات و نهاد‌ها بیان کرد: زمینه‌های لازم برای مهارت‌آموزی و تخصص جوانان فراهم بوده و جوانان باید برای اشتغال پایدار و موفق به این مهارت‌ها روی آورند. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول