اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

90 درصد مدارس اردبیل انجمن اولیا مربیان دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد مدارس استان اردبیل انجمن اولیا و مربیان دارند.

90 درصد مدارس اردبیل انجمن اولیا مربیان دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در همایش انجمن‌های اولیا و مربیان اردبیل در اردبیل اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان با عمر نیم قرن در کشورمان به عنوان یک مجموعه غیر‌انتفاعی و غیر‌دولتی توانسته است به تقویت رابطه مدرسه و خانواده کمک کند.
محمود‌زاده شکل‌گیری واقعی تعلیم و تربیت شایسته را در تقویت روابط نهاد خانواده و مدرسه دانست و افزود: ما تنها زمانی می‌توانیم سیاست‌های آموزش و پرورش را عملیاتی کنیم که در تقویت رابطه این دو نهاد اساسی از بین سه نهاد خانواده، مدرسه و جامعه بهترین و بیشترین استفاده را کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سنگینی وظیفه والدین و مربیان را در دو نهاد خانه و مدرسه یادآور شد و بیان داشت: این سنگینی زمانی بیشتر احساس می‌شود که دوره شکل‌گیری و شخصیت‌پذیری کودکان و نوجوانان ما در مدرسه و خانواده اتفاق می‌افتد.
وی موضوع تربیت کودکان و نوجوانان را با الگوگیری از معیارها و شاخصه‌های ارزشمند مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برای اهمیت دادن به نهاد خانواده معاونت خانواده را در مجموعه آموزش و پرورش شکل داده تا به تقویت رابطه و استمرار آن بین خانه و مدرسه کمک کند.
محمود‌زاده تصریح کرد: ‌از هفته‌های اول مهر ماه با برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس به عنوان یک نهاد غیر‌دولتی در حقیقت خانواده‌ها بر کار تعلیم و تربیت فرزندان خود مستقیم و مستمر نظارت می‌کنند به طوری که در سال تحصیلی جدید نیز شاهد شکل‌گیری و برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: امروز در نهاد تعلیم و تربیت نیازمند حضور جدی اولیا در مدرسه هستیم تا بتوانیم ماموریت‌ها و تکالیف خود را که تربیت شایسته نسل آینده است مناسب انجام دهیم.
 
*تربیت متعالی تنها در مدرسه اتفاق می‌افتد
محمود‌زاده در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه تربیت شایسته تنها در مدار مدرسه و همت معلمان و مربیان اتفاق می‌افتد، گفت: انجمن اولیا و مربیان و نهاد خانواده به این حرکت قدرت و استمرار واقعی می‌بخشند به طوری که با دوری از فضاهای سنتی  و گاه غیر‌کارشناسی قادر خواهیم بود با جذب کمک‌ها والدین تربیت مناسب را رقم بزنیم.
وی ادامه داد: ماموریت اول ما آموزش خود خانواده‌ها در تربیت صحیح و همراهی مدرسه در برقراری مولفه‌های تربیت شایسته و برقراری سلامت روحی، روانی و عاطفی است و در وهله دوم ما در سر فصل تخصصی‌تر با عنوان تربیت دینی، عفاف و حجاب و تقویت فرهنگ نماز با همراهی والدین می‌توانیم اساسی‌ترین تاثیرگذاری را داشته باشیم.
این مسئول در ادامه افزود: با تقویت و شکل‌گیری واقعی معاونت خانواده در آموزش و پرورش استان‌ها ما بهتر می‌توانیم والدین را جذب و آنها را در کارهای کمی و کیفی آموزشی و تربیتی قرار دهیم.
محمود‌زاده ضرورت ارتقای شاخص‌های آموزشی، تربیتی و همراه شدن والدین را در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه یادآور شد و افزود: مطالبه اصلی اولیا که به عنوان نقطه قوت نظام تعلیم و تربیت است حضور مستمر آنها در مدرسه است که با عنوان یک نهاد غیر‌دولتی خودجوش می‌تواند حتی فعالیت هر مدرسه را ارزیابی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود بیان داشت: با تشکیل انجمن اولیا و مربیان در تمام مدارس حتی مدارس روستایی با دانش‌آموزان اندک می‌توانیم مسیر رشد و تعالی نسل آینده را با همراهی خود اولیا تقویت کرده و این نهاد را به جایگاه تاثیر‌گذرای خود سوق دهیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول