اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ۳۰ قصه‌گو؛

جشنواره استانی قصه‌گویی در شهرکرد آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره استانی قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری با حضور ۳۰ قصه‌گو از سراسر این استان در شهرکرد آغاز به کار کرد.

جشنواره استانی قصه‌گویی در شهرکرد آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم آغاز به کار این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مدت دو روز در تاریخ‌های 25 و 26 مهر ماه با حضور 30 قصه‌گو از سراسر این استان در شهرکرد برگزار می‎شود.
پرویز شاهوردی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره در دو بخش کانون و آزاد حضور دارند، گفت: بر اساس آمار گزارش شده از بین 30 شرکت کننده در این جشنواره 26 نفر قصه‌گو در بخش کانون و چهار نفر در بخش آزاد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به محورهای این جشنواره، گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره در سه بخش آزاد، چهار بانوی بزرگ ادیان حضرت خدیجه، حضرت زهرا، مریم و هاجر و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با یکدیگر رقابت می‌‎کنند.
شاهوردی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره فردا 26 مهر ماه برگزار می‎شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌‎های صورت گرفته سه داور فعالیت قصه‌گویان را ارزیابی می‌کنند که در پایان نفرات برتر مشخص و به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری قصه ابزار تربیتی مربی است، گفت: زیباترین نوع ارتباط کلامی قصه‌گویی است.
وی قصه را دارای زیباترین، کوتاه‌ترین و معنادارترین نوع سخن بیان و تأکید کرد: قصه‌گویان هنرمندترین افراد جامعه هستند.
شاهوردی حفظ روایت قصه‌های اصیل برای کودکان را ضروری دانست و افزود: روایت قصه برای کودکان و حتی بزرگسالان از گذشته‌های دور در میان مردم ایران رواج داشته و همواره زمینه همدلی بین خانواده‌ها را فراهم کرده است.
وی تقویت قصه‌گویی را ضروری بیان و تصریح کرد: تقویت قصه‌گویی نقش مهمی را در تربیت کودکان دارد.
شاهوردی نقش کانون در تربیت و پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مهم برشمرد و گفت: قصه و قصه‌گویی می‌تواند جایگاه مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان داشته باشد.
جشنواره استانی قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری از امروز تا بیست و ششم ماه جاری با حضور و رقابت ۳۰ قصه‌گو از سراسر این استان در شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول