اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان مازندران خبر داد:

آغاز به‌کار دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از آغاز به‌کار دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران خبر داد.

آغاز به‌کار دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی
قاسم عزیززاده گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به کانون پرورش فکری مازندران واگذار شد، بیان داشت: پس از دو دوره میزبانی جشنواره قصه‌گویی رضوی در سطح ملی و بین‌المللی در مازندران، دبیرخانه سومین جشنواره قصه‌گویی رضوی بلافاصله بعد از اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی شکل گرفت.
وی افزود: با بهره‌گیری از برگزاری دو جشنواره گذشته شورای برنامه جشنواره سوم قصه‌گویی رضوی تشکیل و تدوین شد.
گرجی با اشاره به اینکه دهه کرامت فصل جدیدی از فرهنگ رضوی را برای نسل نوی جامعه رقم می‌زند، تصریح کرد: استقبال شرکت کننده‌ها در بخش داخلی و خارجی جشنواره نشان از حضور نسل جوان و ژرف‌اندیشی این قشر از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) است.
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی یادآور شد: برنامه‌ریزی دبیرخانه دومین جشنواره قصه‌گویی رضوی با گستره بین‌المللی شدن تجربه جدیدی را برای سال‌های آینده کسب کرد که در این روند فرهنگی مذهبی اقدام به توزیع فراخوان جشنواره قصه‌گویی رضوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در بخش‌های داخلی و خارجی کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: 9 قصه‌گوی داخلی و شش قصه‌گوی خارجی آثار خود را در دومین جشنواره  قصه‌گویی رضوی ارائه دادند و مورد تجلیل حضار قرار گرفتند.
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی ابراز داشت: در این جشنواره دو قصه‌گوی سوئدی و یک بانونی مسلمان چینی که به دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشرف شدند قصه‌های خود را برای حاضرین بازگو کردند که مورد تحسین و توجه واقع شد.
وی یادآور شد: همچنین قصه‌گو و استاد دانشگاهی از تاجیکستان که از برادران اهل سنت بوده و ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشته با بیان قصه خود اشک را از چشمان میهمانان جشنواره سرازیر کرد.
گرجی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد جالب در این جشنواره حضور قصه‌گوی مسیحی از کشور زیمباوه بود که با اجرایی متفاوت و برگرفته از آداب و رسوم بومی کشورش حاضران را تحت تاثیر قرار داد.
دبیر سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی اذعان داشت: شرکت‌کننده‌های خارجی آثار قصه‌گویی خود را به صورت فاخر و متفاوت در جشنواره اجرا کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول