اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای سوادکوه خبر داد:

فعالیت گروه‌های نجوم و رباتیک در پژوهش‌سرای سوادکوه

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی سوادکوه از عضویت بیش از 250 نفر در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سوادکوه در گروه‌های فیزیک، شیمی، نجوم، ریاضیات و روباتیک خبر داد.

فعالیت گروه‌های نجوم و رباتیک در پژوهش‌سرای سوادکوه
حشمت‌الله سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت‌های آنان با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم تاسیس می‌شود، بیان داشت: 250 نفر عضو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سوادکوه هستند و با برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته سعی می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.
سمیعی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای دانایی، توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم کند یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش برای تاسیس پژوهش‌سراها است.
وی گفت: اهداف و رسالت‌های پژوهش‌سرا اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های آنان، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی و هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان برای علایق و استعدادهای‌شان بخشی از اهداف پژوهش‌سراها است.
مدیر پژوهش‌سرای دانش آموزی رازی سوادکوه افزود: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی شهرستان سوادکوه از سال 1385 افتتاح شد و در راستای اساسنامه پژوهش‌سراهای دانش آموزی مشغول فعالیت است و از سال تحصیلی 89 - 1388 با برنامه‌ریزی‌های مدون به موفقیت‌هایی دست یافته است.
سمیعی از راهیابی هشت طرح دانش‌آموزان این واحد علمی به مسابقات استانی و کشوری خبر داد و افزود: کسب عنوان ششم کشوری جشنواره خوارزمی دانش‌آموزی از مهم‌ترین افتخارات پژوهش‌سرای رازی سوادکوه بوده است.
وی از فعالیت گروه‌های فیزیک، شیمی، نجوم، ریاضیات و روباتیک خبر داد و اذعان داشت: سعی می‌کنیم با تعامل با مدیران مدارس شهرستان سوادکوه دانش آموزان فعال و نخبه را در این مرکز جذب کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول