اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش صوفی؛

پدر نجوم کرمان تجلیل شد

خبرگزاری فارس: همزمان با اغاز چهارمین رقابت رصدی ملی صوفی رازی در استان کرمان با حضور مسئولان استانی از پروفسور جلیل‌الدین فاطمی به عنوان پدر نجوم کرمان تجلیل شد.

پدر نجوم کرمان تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با اغاز چهارمین رقابت رصدی ملی صوفی رازی در استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی از پروفسور جلیل‌الدین فاطمی به عنوان پدر نجوم کرمان تجلیل شد.
احمد کیاست‌پور استاد برجسته نجوم و از دوستان جلیل‌الدین فاطمی در چهارمین رقابت رصدی ملی صوفی رازی در کرمان اظهار داشت: فاطمی یکی از افرادی است که در ترویج نجوم کوشا است.
وی از فاطمی به‌عنوان فردی مردم‌دوست نام برد و افزود: وی با همکاران و دانشجویان خود رابطه‌ای صمیمی دارد.
کیاست‌پور تصریح کرد: جلیل‌الدین فاطمی با روحیه انسان‌دوستی و مردم‌داری خدمات بزرگی را ارائه کرده است.
حمید ارجمند‌کرمانی از استادان اختر فیزیک کرمان نیز در این آیین در باره جلیل‌الدین فاطمی اظهار داشت: این منجم با شوخ‌طبعی و حسن اخلاق افراد را جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه فاطمی حتی مسائل انتقادی را هم در قالب شوخ‌طبعی بیان می‌کند، گفت: وقت‌شناسی فاطمی یکی از مواردی است که بر روی دانشجویان وی تاثیر می‌گذارد.
پانته‌آ داوودی‌فر از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه و از دانشجویان جلیل‌الدین فاطمی هم در سخنانی گفت: فاطمی علاوه بر توانایی‌های علمی، انسان خوبی است.
وی با بیان اینکه فاطمی با گشاده‌رویی و سخاوت با تمام افرادی که با وی در ارتباط هستند، برخورد می‌کند، افزود: این استاد نجوم بر رشته‌های مختلف از جمله لرزه‌نگاری و نجوم لرزه‌ای تسلط دارد.
داوودی‌فر خاطرنشان کرد: فاطمی نخستین فرد ایرانی است که رشته نجوم ذره‌ای را به صورت آکادمیک خوانده است.
وی ابراز داشت: جلیل‌الدین فاطمی تلاش‌های بسیاری را برای راه‌اندازی رشته نجوم ذره‌ای در دانشگاه باهنر کرمان انجام داد.
به گزارش فارس، سید جلیل‌الدین فاطمی پژوهشگر فعال و نمونه جشنواره پژوهشی استان و کاندید دریافت جایزه دانشجوی برتر در مقطع دکتری در انگلیس است.
ساخت نخستین رصدخانه جنوب‌شرق، فعال کردن رشته نجوم ذره‌ای در دانشگاه باهنر، عضویت در شورای انتشارات دانشگاه باهنر و شورای تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از دیگر فعالیت‌های وی است.
همچنین فاطمی موسس نخستین پایگاه لرزه‌نگاری جنوب‌شرق و برنامه‌ریز سرفصل نجوم ذره‌ای و کیهانی در مقطع دکترا در کشور است.
در آیین تجلیل از پدر نجوم کرمان نشان «پدر نجوم»، تندیسی از سوی استاندار و لوح‌های تقدیر و هدایایی از سوی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به جلیل‌الدین فاطمی اهدا شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول