اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

اجرای انتقال آب به ساری مشکلات مالی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: طرح انتقال آب از سد شهید رجایی به ساری با مشکلات مالی روبه‌رو است.

اجرای انتقال آب به ساری مشکلات مالی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران و معاونان دفتر برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری به همراه هیئتی از مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران امروز از تصفیه‌خانه فاضلاب ساری بازدید و با روند اجرایی آن از نزدیک آشنا شدند.
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران در حاشیه این بازدید به خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه نحوه اجرای طرح‌های فاضلاب شهری به ویژه تاخیر در روند اجرایی این طرح‌ها باعث مشکلات زیادی برای مردم شهر شده، گفت: شهرهای ساحلی مازندران به دلیل مشکلات زیست محیطی با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه‌اند به ‌طوری که رودخانه‌های شهرهای استان به خاطر دفع سنتی فاضلاب آلوده شده و اکوسیستم دریای خزر نیز به مخاطره افتاده است.
محمدتقی حسین‌‌زاده با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهر ساری از تسهیلات بانک جهانی استفاده کرده است، ادامه داد: تاکنون 287 کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده و 11 هزار و 250 فقره انشعاب خانگی فاضلاب نصب شده است.
وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال احداث برای مدول اول  22 و500 متر مکعب برای جمعیت 100 هزار نفر است که تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ایستگاه پمپاژ اصلی نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حسین‌زاده جمع کل اعتبار هزینه شده در بخش فاضلاب ساری را تاکنون 580 میلیارد ریال اعلام کرد و متذکر شد: برای تداوم فعالیت‌های مربوط به تکمیل طرح فاضلاب به  100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا در آینده نزدیک مدول اول آن به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه در بخش آب آشامیدنی شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل فعلی آب آشامیدنی شهر ساری نیاز به 100 میلیارد ریال اعتبار است تا بتوان ایام نوروز و تابستان سال آینده را پشت سر گذاشت.
وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی از سد شهید رجائی ساری یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب از لحاظ گستردگی است، اذعان داشت: طرح انتقال آب از سد شهید رجایی با مشکلات مالی روبه‌رو است که با تأمین اعتبار مورد نیاز مشکل کم‌آبی مردم مرکز استان برطرف می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول