اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کاشان خبر داد:

پایان لوله‌گذاری انتقال آب در 5 روستای کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از پایان لوله‌گذاری مسیر انتقال آب کشاورزی در پنج روستای شهرستان کاشان خبر داد.

پایان لوله‌گذاری انتقال آب در 5 روستای کاشان
جواد امانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: 5 هزار و 158 متر لوله‌‌گذاری مسیر انتقال آب کشاورزی در پنج مزرعه بدنامه چوگان، آستانه الزگ، سر هفته کامو، فارند کامو و پشت گدار الزگ از مناطق جوشقان کامو شهر قمصر از توابع شهرستان کاشان به پایان و بهره‌برداری رسید.
وی هزینه اجرای این طرح‌ها را 437 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و بهره‌برداران اعلام کرد و  مدت زمان اجرای این طرح را سه ماه خواند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان میزان انتقال آب این طرح‌ها را بین 15 تا 25 لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: جنس لوله‌های این طرح‌ها از نوع پلی‌اتیلن در دو اندازه 125 و 160 اجرا شده‌است.
امانپور در مورد اهداف اجرای طرح لوله‌گذاری روستاهای قمصر کاشان خاطر نشان کرد: آسودگی خیال روستائیان در تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و نیز کاهش فاصله انتقال آب به منظور آبیاری از مهمترین نتایجی است که این اقدام برای مناطق روستایی به همراه دارد. 
وی با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: این طرح  همچنین می‌تواند با جلوگیری از هدررفت آب و راندمان آب و سطح زیر کشت کمک شایانی به مدیریت صحیح منابع آب موجود در شهرستان کند.
امانپور حفظ شادابی باغات را نیز به عنوان نتیجه دیگر اجرای طرح لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی دانست و افزود: می‌توان با اجرا این طرح از آلودگی باغات به بذر علف‌های هرز که خساراتی را هر ساله به کشاورزان وارد می‌کند جلوگیری کرد.
وی در مورد تعداد بهره‌برداران از مزارعی که طرح انتقال آب کشاورزی در آن انجام شده عنوان کرد: مزرعه بدنامه چوگان با 25 هکتار زراعی و باغی و 15 نفر بهره‌بردار، مزرعه آستانه الزگ با 30  هکتار زراعی و باغی با 20  نفر بهره‌بردار، مزرعه سر هفته کامو با 35  هکتار زراعی و باغی و  15 نفر بهره‌بردار، مزرعه فارند کامو  با 30  هکتار زراعی و باغی و30 نفر بهره‌بردار و مزرعه پشت گدار الزگ با 15  هکتار زراعی و باغی و 15 نفر بهره‌بردار از این طرح استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول