اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه تاکید کرد:

لزوم ایجاد مرکز نگهداری شبانه‌روزی زنان در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: مشکل اساسی بهزیستی این شهرستان نبود مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان زنان بوده و این در حالی است که در این شهرستان تعداد قابل ملاحظه‌ای مددجوی زن داریم.

لزوم ایجاد مرکز نگهداری شبانه‌روزی زنان در کهگیلویه
غضمان گنجیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با تبریک هفته سلامت روان اظهار داشت: بهزیستی یک سازمان حمایتی است که جامعه هدف آن را قشر وسیعی از اجتماع تشکیل می‌دهد.
وی ابراز داشت: بهزیستی علاوه بر زیر پوشش قرار دادن نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی و ذهنی، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و افراد مسن بی‌بضاعت، به نوعی بسیاری ار اقشار دارای مشکلات خاص در جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد.
گنجیانی گفت: برای نمونه و در راستای پی بردن به خدمات گسترده بهزیستی می‌توان به مواردی از قبیل مشاوره قبل از ازدواج، شنوایی سنجی نوزادان، بینایی سنجی کودکان به عنوان سایر خدمات بهزیستی اشاره کرد که به همین خاطر می توان با دیدی فراتر خدمات بهزیستی را معطوف به اکثریت جامعه دانست.
این مسئول با اشاره به  اینکه در شهرستان کهگیلویه حدود 300 بیمار اعصاب و روان مرد وجود دارد، تصریح کرد: در این شهرستان تنها یک مرکز شبانه‌روزی بیماران مرد وجود دارد که ظرفیت آن نیز تنها 50 نفر بوده که جوابگوی مددجویان این نهاد حمایتی در کهگیلویه نیست.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: مشکل اساسی کنونی ما نبود مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان زنان بوده و این در حالی است که در این شهرستان بهزیستی تعداد قابل ملاحظه‌ای مددجوی زن داشته و به جد پی‌گیر هستیم تا مرکز نگهداری زنان و بخش دوم مردان را نیز راه‌اندازی کنیم.
وی عنوان کرد: بهزیستی کهگیلویه حدود 11 هزار نفر مددجوی زیر پوشش دارد که از خدماتی همچون دریافت مستمری، دفترچه بیمه و وسایل کمک توان‌بخشی بهر‌ه‌مند هستند.
گنجیانی متذکر شد: به این همه حدود 5 هزار نفر متقاضی به دلیل کمبود اعتبارات لازم پشت نوبتی هستند که به‌جز دریافت مستمری، از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
این مسئول بهزیستی را از برکات نظام جمهوری اسلامی و از تدابیر حکیمانه امام راحل برای کمک به محرومین و مستضعفین و افراد دارای مشکلات خاص دانست و افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه این نهاد خدمات‌رسان کارهای ارزنده بسیاری انجام داده که این خدمات در دولت عدالت‌محور بیشتر جلب نظر می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول