اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی:

سازمان بهزیستی امسال 100 هزار شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری بهزیستی کشور گفت: طی سال‌ جاری ایجاد 100 هزار فرصت شغلی از 2.5 میلیون فرصت وعده داده شده دولت به عهده بهزیستی است.

سازمان بهزیستی امسال 100 هزار شغل ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بهزیستی هرمزگان با حضور مسئول فرهنگی‌، معاون امور اجتماعی و پیشگیری، مدیر کل حراست و مدیر کل بازرسی بهزیستی کشور و معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان برگزار شد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری بهزیستی کشور ‌در این آئین با اشاره به اهمیت اعمال مدیریت اسلامی و در چارچوب موازین شرع، ضمن تقدیر از تلاش‌های عبدالله بازیار مدیر کل سابق بهزیستی هرمزگان گفت: فلسفه جابجایی‌ها در نظام مدیریت اسلامی به معنای فراهم شدن زمینه خدمت مدیران در بخش‌های دیگر است.
محمدعلی زنگانه در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های بهزیستی کشور به ذکر اولویت‌های این نهاد پرداخت و افزود: توجه و تمرکز در بخش پیشگیری از آسیب‌ها از جمله نکات مهم برنامه‌های بهزیستی است.
وی در ادامه فعالیت‌های بهزیستی به حوزه‌های دیگر همانند اشتغال، مسکن و مددجویی نیز اشاره و گفت: به عنوان مثال طی سال‌ جاری ایجاد 100 هزار فرصت شغلی از 2.5 میلیون فرصت وعده داده شده دولت به عهده بهزیستی است.

*آمار طلاق با بافت سنتی هرمزگان همخوانی ندارد
معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه کار در حوزه بهزیستی به دلیل پیچیدگی‌ها و موارد مختلف، بسی سخت و دشوار است از این نهاد به عنوانی نهادی مقدس یاد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های چهار ماهه عبداله بازیار به عنوان مدیر کل بهزیستی استان گفت: برنامه‌های مدنظر این مدیر برنامه‌هایی جامع و با افق دید بلند مدت است که می‌تواند در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات حوزه اجتماعی استان را نیز ترفیع کند.
گل محمد بامری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: به عنوان مثال تنها می‌توان با کار در دو حوزه پیشگیری و مشاوره بهزیستی استان علاوه بر کیفیت بخشی به زندگی خانواده‌ها زمینه جلوگیری از بروز آسیب‌ها را نیز فراهم آورد.
 به گفته این مسئول آمار طلاق در استان به دلیل وجود بافت سنتی این منطقه، مناسب شرایط موجود نیست و بسیار نگران کننده است.

*تمام سعی‌مان بر تغییر نگاه‌ها به بهزیستی بود
مدیر کل سابق بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بهزیستی هرمزگان در دوران مدیریت خود بر این سازمان، ابراز داشت: تمام مدت سعی‌مان در بهزیستی استان بر این بود که ما در بهزیستی به سراغ مددجویان برویم نه اینکه مددجو بخواهد به سراغ ما بیاید که امید داریم این فرهنگ در استان نهادینه شود.
دکتر عبدالله بازیار با بیان اینکه طی دوران مدیر کلی خود به تمام شهرستان‌های استان به جز بندرلنگه و پارسیان سفر کرده است از جامعه هدف و کارکنان بهزیستی این دو شهرستان عذرخواهی و ادامه داد: نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و مشارکت در امر ایجاد اشتغال پایدار نیز از دیگر موارد و اصولی بود که طی این چند ماه با همکاری پرسنل کوشا و متخصص سازمان بر آن تاکید داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه در دنیا روند واگذاری کمک‌های مستقیم به مددجویان اجتماعی در حال کند شدن است، با اشاره به سخنان معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان پیرامون نگاه‌های بلند مدت در امور بهزیستی ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که تحقق اهداف نگاه‌ها و برنامه‌های بلند مدت خواهان فراهم شدن پیش زمینه‌هاست.
بازیار در بخش پایانی سخنان خود از همکاری تمام کارمندان و دستگاه‌های مرتبط با امور اجتماعی با بهزیستی هرمزگان تقدیر و گفت: باید باور داشت که بدنه و شاکله نیروی انسانی بهزیستی هرمزگان بدنه‌ای تخصصی وکارشناسی و با مسئولیت‌پذیری بالاست.

*تمرکزمان بر روی نقاط ضعف و قوت خواهد بود
جاسم محمدی که در پایان این مراسم حکم مدیر کلی بهزیستی هرمزگان را از دست معاون امور اجتماعی و پیشگیری بهزیستی کشور دریافت کرد در ادامه گفت: معتقدیم که می‌توان با حرکت در مسیر برنامه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور و برنامه‌های توسعه بخشی از مشکلات موجود را رفع کرد.
وی ضمن بیان برخی از برنامه‌های مدیریتی خود افزود: در پی احصا و مطالعه نقاط قوت و ضعف بهزیستی استان سعی داریم در قدم نخست به رفع نقاط ضعف در این حوزه توجه کنیم.
به گفته محمدی در مبحث بروز آسیب‌های اجتماعی حضور اتباع خارجی و تبعات پیرامون ازدواج آنها، حاشیه‌نشینی، بیکاری و بروز معلولیت‌های جدید، از مهمترین مسایلی است که باید برای رفع آنها برنامه‌ها را در این بخش‌ها متمرکز کنیم.
در این مراسم نماینده‌های انجمن‌های معلولی و مددجویی استان و تعدادی از مقامات دیگر بلند پایه استانی نیز حضور داشتند.
دکتر عبدالله بازیار از اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری تاکنون عهده‌دار سمت مدیر کلی بهزیستی هرمزگان بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول