اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

1703 نابینا زیرپوشش بهزیستی قزوین است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 703 نفر نابینا در سطح استان قزوین زیرپوشش بهزیستی هستند.

1703 نابینا زیرپوشش بهزیستی قزوین است
راحله جاتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از گروه‌های هدف بهزیستی، نابینایان هستند که در حال حاضر یک‌هزار و 703 نفر نابینا در سطح استان قزوین زیرپوشش بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: در این بین به 39 نفر از دانشجویان نابینا شهریه دانشجویی پرداخت شده و تهیه و توزیع تجهیزات نابینایان اقدام دیگری است که توسط بهزیستی استان صورت گرفته است.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: تجهیزات نابینایان شامل برجسته‌نگار، به‌دید، ساعت گویا و عصای سفید است، همچنین تهیه نرم‌افزار آموزشی از جمله تجهیزاتی است که در شش ماهه نخست سال جاری برای نابینایان تهیه شده که با توجه به نیازسنجی صورت گرفته این تجهیزات بین نابینایان توزیع شده است.
وی با اشاره به فعالیت تشکل نابینایان عنوان کرد: یک مورد تشکل نابینایان در سطح استان فعالیت دارد که برگزاری همایش و بزرگداشت‌ها و تشکیل تیم‌های ورزشی از جمله اقداماتی بوده که توسط موسسه نابینایان در استان صورت گرفته است.
جاتن خاطر نشان کرد: کمک‌های مالی که به این موسسات و انجمن‌ها می‌شود در قالب برگزاری همین همایش‌ها و برنامه‌ها است که هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی معلولان در روستاها اظهار کرد: طرح CBR هم اکنون در استان قزوین در حال انجام است و از سال 80 نیز این طرح آغاز شده که در حال حاضر 5 هزار و 900 نفر از معلولان روستایی زیرپوشش بهزیستی استان هستند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این کار با شناسایی 200 نفر آغاز شد و اکنون به 5 هزار و 900 نفر معلول در روستا رسیده و خدمات‌رسانی در مناطق روستایی در حال انجام است و تمام مناطق استان زیرپوشش این طرح است و کار با همکاری دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در حال انجام است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول