اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

جایگاه حوزه علمیه کوثر (س) در کشور ممتاز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با بیان امتیازات حوزه علمیه کوثر (س) گفت: جایگاه حوزه علمیه کوثر (س) در کشور ممتاز است.

جایگاه حوزه علمیه کوثر (س) در کشور ممتاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از فارس از جنوب استان تهران، شامگاه دوشنبه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در مراسم افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کوثر (س) گفت: حوزه علمیه کوثر (س) ورامین در سال ۱۳۷۴ در مقطع درسی سطح ۲ کارشناسی با عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) و تلاش امام جمعه شهرستان آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی تاسیس شد.
امام جمعه موقت ورامین افزود: این مقطع دارای ۱۹۰ واحد درسی است که سه واحد آن به نوشتن پایان‌نامه اختصاص دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۵ این موسسه زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران درآمد و کار را به طور رسمی ادامه داد. سال تحصیلی ۱۳۷۷ ساختمان سه طبقه در خیابان شهید رجایی (مکان فعلی) با زحمات موسس آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی آماده شد و حوزه علمیه از مکان سابق به مکان فعلی انتقال یافت.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین عنوان کرد: از سال ۱۳۷۵ تاکنون حدود ۴۵۰ طلبه در مقطع دیپلم پذیرش کرده و ۳۰۰ فارغ التحصیل از این مدرسه شده‌اند.
این مسئول بیان کرد: فارغ‌التحصیلان بعد از تحصیل در این مکان بعضا در آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کادر اجرایی حوزه علمیه اعم از اساتید و معاونان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سطح ۳ وارد دانشگاه و حوزه علمیه شدند و تعداد بیشتری نیز در عرصه تبلیغ وارد شده و در مساجد یا محافل بانوان به‌عنوان سخنران و یا مداح انجام وظیفه می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: این مدرسه از نظر امتیاز و رتبه‌بندی بین مدارس علمیه خواهران کشور امتیاز و جایگاه خوب و ممتازی دارد، به‌ طور مثال دو سال متوالی در رشته کلام و فلسفه رتبه نخست کشوری از طلاب این مدرسه بودند. در مسابقات قرآنی یا کتابخوانی هماهنگ بین تمام مدارس علمیه که هر ساله از طرف مرکز مدیریت انجام می‌شود بی‌سهم نمانده و طلاب این مدرسه امتیازات بالایی را کسب می‌کنند.
امام جمعه موقت ورامین افزود: برگزاری کارگاه پایان‌نامه نویسی، شرکت در همایش علامه حلی و کسب رتبه سه نفر از طلاب این مدرسه در همایش علامه حلی، برگزاری فراخوان مقاله برگزاری کارگاه مهارت‌های نویسندگی، داشتن ۲۷ پایان‌نامه برتر و داشتن پایان‌نامه برتر کشوری، برگزاری جلسات و نشست‌های اخلاقی و سیاسی به‌ صورت مستمر در مدرسه برگزاری اردوهای داخلی و برون‌استانی که سهم قابل توجهی از این موارد را مدرسه علمیه کوثر داشته است.
وی با اشاره به تعداد طلاب محصل در این حوزه تاکید کرد: در سال جاری نیز با جذب طلاب پاره‌وقت (ورودی بدون شرط سنی) طلاب ورودی این مدرسه از ۲۰ نفر به ۴۰ نفر افزایش یافت و هم‌اکنون مدرسه دارای ۱۲۰ مشغول به تحصیل است.
حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: از سال ۸۷ با پیگیری‌ها و تلاش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و موسس این حوزه زمینی در کنار دفتر موقوفه سید رضی خریداری شد که با تلاش مرکز مدیریت به ویژه معاون اداری مالی و همکاری مسئولان شهرستان ساختمان جدید احداث شد.
وی ابراز امیدواری کرد به لطف خدا در آینده با تلاش مسئولان شهرستان و مرکز مدیریت شاهد افتتاح سطح ۳ در زمین شماره ۲ مدرسه علمیه کوثر ورامین باشیم.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: آنچه گفته شد تنها شرحی مختصر از تلاش‌های مدرسه علمیه کوثر در طی ۱۶ سال فعالیت است، امید است با عنایات بیشتر و مستمر حضرت ولی‌عصر (عج) باز شاهد موفقیت‌های بیشتر این محفل علم و دانش باشیم.
مراسم افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین و موسس حوزه کوثر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، ائمه جمعه پاکدشت و قرچک، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولان اساتید و طلاب حوزه برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول