اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

طرح محراب در 200 مدرسه علمیه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز از اجرای طرح محراب در 200 مدرسه علمیه در قالب نشست‌های آموزشی خبر داد.

طرح محراب در 200 مدرسه علمیه اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای نخستین دوره طرح محراب اظهار داشت: این طرح در قالب 200 نشست آموزشی در 200 مدرسه علمیه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه‌ برگزاری این دوره بر اساس تعداد حوزه علمیه در هر استان تعلق گرفته و بر این مبنا به استان‌های خراسان رضوی، مازندران و اصفهان بیشترین سهمیه اختصاص پیدا کرده است.
رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره اهداف برگزاری طرح محراب گفت: آشنایی طلاب از ابتدای دروس حوزوی با معارف نماز مهم‌ترین هدف این طرح بوده و اسرار، آداب، پاسخگویی به سؤالات طلاب در بحث نماز و شیوه‌های دعوت به نماز از جمله موضوعات مبحث‌های این نشست‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه 200 هزار نفر طلبه زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از این تعداد 70 درصد طلاب برادر و 30 درصد طلاب خواهر هستند.
کفیل خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ای با 50 عنوان کتاب و مسابقه پژوهشی در زمینه معارف نماز در حاشیه نشست‌ها در مدارس علمیه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: این طرح همزمان با برگزاری اجلاس نماز آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد و صبح‌های پنج‌شنبه در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
رئیس مرکز تخصصی نماز بیان کرد: این طرح در دوره‌های آینده در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت و تربیت مربی برگزار می‌شود.
وی به دیگر برنامه‌های مرکز تخصصی نماز در اجلاس سراسر نماز اشاره کرد و افزود: امسال همزمان با اجلاس سراسری نماز 10 نفر از کارشناسان نماز به بوشهر اعزام شدند و در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد پیش از اجلاس نماز برنامه‌های مختلف در زمینه معارف نماز را برگزار کردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول