اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

تدوین نظام آموزشی جدید حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام آموزشی جدید حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مرحله طراحی و تصویب قرار دارد و پس از تصویب به اجرا درخواهد آمد.

تدوین نظام آموزشی جدید حوزه‌های علمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد سفر مقام معظم رهبری به شهر قم و تاکید ایشان بر تحول در حوزه اظهار کرد: تصویب و اجرای نظام آموزشی جدید حوزه‌های علمیه خواهران در راستای همین تاکیدات انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم‌انداز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نظام جامع تعلیم و تربیت باید طراحی شود، تصریح کرد: این نظام خود دارای زیرنظام‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی است که از یک سال و نیم قبل طراحی این نظام در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور جلساتی با حضور کارگروه‌های تخصصی در قم و مشهد برگزار شده است.
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: به منظور تهیه و تصویب طرح نظام آموزشی جدید حوزه‌های علمیه خواهران بازنگری اهداف مقاطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران مورد بررسی مجدد قرار گرفته و آسیب‌شناسی نظام آموزشی فعلی به پایان رسیده است، در نتیجه به یک طرح پیشنهادی برای تغییر نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران دست یافته‌ایم.
وی با بیان اینکه این طرح درصدد تحول در حوزه‌های علمیه خواهران است، عنوان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌ که در حوزه‌های علمیه خواهران انجام گرفته بود، در نظام جدید، «قله» و هدف نهایی، اجتهاد در نظر گرفته شد و شیوه دستیابی به آن مقاطع تحصیلی تعریف شد.
حسینی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت‌های علمی در حوزه‌های علمیه خواهران در نظام آموزشی جدید به منظور نائل شدن به درجه اجتهاد گفت: در نظام جدید آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران، از ابتدا که طلبه مشغول به تحصیل می‌شود، سطح علمی او به شدت افزایش خواهد یافت و به حد قابل قبولی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در این نظام، کیفیت علمی و آموزشی افزایش قابل توجهی خواهد یافت، افزود: طبیعی است که در نظام جدید، به لحاظ پذیرش، شیوه تحصیل و... با شرایط سخت‌گیرانه‌تری مواجه خواهیم بود.
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ارتباط با زمان اجرای این نظام آموزشی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی این نظام را مطالبه می‌کند، اگر در مرحله طراحی و تصویب به خوبی با ما همراهی شود، این نظام تا سال آینده به تصویب خواهد رسید. البته از زمان تصویب تا اجرا، تهیه برنامه زمان‌بندی و... فاصله وجود دارد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول