اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد 8 درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهرگفت: در شش ماهه اول امسال با رشد هشت درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمینه صادرات چهار میلیون و 165 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فراهم شده است.

رشد 8 درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرتضی بحرانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می شود در شش ماهه دوم امسال با توجه به فعالیت و افزایش تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری اداره قرنطینه و آزمایشگاه کنترل کیفی دامپزشکی بوشهر، میزان صادرات و واردات محصولات و فرآورده‌های خام دامی در استان بطور چشمگیری افزایش داشته باشد. 
وی افزود: اداره قرنطینه دامپزشکی استان بوشهر با همکاری آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی این اداره کل نقش مهمی در صادرات فرآورده‌های خام دامی و به‌ویژه آبزیانی همچون میگوی دریایی و پرورشی، ماهی مرکب، اسکوئید، مار ماهی، یال اسبی، ماهی تازه و ...ایفا کرده است.
بحرانی یادآورشد: در یک ماه گذشته شاهد واردات ماهی از کشور غنا برای مصرف در کارخانه‌های فرآوری از گمرکات استان بوشهر بودیم که توسط دامپزشکی کارهای آزمایشی بر روی آن‌ها انجام شد. 
مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه در آستانه جشن برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر هستیم بحث صادرات این محصول نیز در دستور کار دامپزشکی استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به وضعیت بیماری‌های دامی در استان گفت: ما در سال جاری نسبت به تب برفکی وضعیت بسیار مطلوبی داشته‌ایم و شاهد کاهش تب برفکی و سایر بیماری‌ها در سطح استان بوشهر بودیم.
بحرانی اضافه کرد: در زمینه تب برفکی در20 روز کاری، حجم عمده‌ای از کار در دستور کار بود که در حال انجام است همچنین انجام واکسیناسیون راپل نیز در حال اجراست.
وی با اشاره بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یادآورشد: به شدت پیگیر بروسلوز واکسیناسیون هستیم تا بتوانیم بیماری مشترک بین انسان و دام را بیشتر کنترل کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول