اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ای‌‌سی‌تی روستایی عالی‌ترین نوع خدمات دولت است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ای‌سی‌تی روستایی از تاثیرگذارترین خدمات ارائه شده برای ارتقای سطح زندگی در روستاها از سوی دولت عدالت‌محور است.

ای‌‌سی‌تی روستایی عالی‌ترین نوع خدمات دولت است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فرهاد باقرپور امروز در بازدید از دفاتر ای‌سی‌تی روستایی بویراحمد اظهار داشت: توسعه دفاتر ای‌سی‌تی روستایی در روستاها مبین این واقعیت است که دولت همگام با توسعه خدمات فناوری اطلاعات در شهرها به گسترش آن در جوامع روستایی نیز پرداخته است.
وی افزود: مسئولان به اهمیت این دفاتر و منابع توسعه آن‌ها در جهت کاهش فقر، توانمندسازی خانوارهای روستایی، حذف سفرهای غیر ضروری، گسترش عدالت اجتماعی، کاهش مصرف سوخت و به‌طور کلی ارائه خدمات بهینه به مردم در کمترین زمان ممکن توجه می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی روند توسعه ای.سی.تی را نظام‌مند و مسیر آن را در جهت توسعه همه اقشار جامعه هدایت کرد.
باقرپور با بیان اینکه در خصوص ای‌سی‌تی برنامه‌ریزی کلانی در کشور و این استان شده است، افزود: طبق قانون برنامه پنجم، دولت مکلف به توسعه شبکه ملی اطلاعات با پهنای باند مناسب شده و تا پایان سال 91 همه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه به آن‌ها و تا پایان برنامه پنجم تمام کسب و کارها و 60 درصد خانوارها باید به شبکه ملی و اینترنت وصل شوند.
باقرپور ادامه داد: از لحاظ سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان برنامه پنجم باید رتبه دوم در منطقه باشیم و باید سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی در پایان همین برنامه به دو درصد برسد.
وی با بیان اینکه تحقق این مهم نیاز به برنامه‌ریزی کلان دارد، افزود: لازم است در سطح استانی همه متولیان و مسئولان در سطحی وسیع، برنامه‌های عملیاتی خود را تدوین و به این موضوع سرعت دهند.
باقرپور یادآور شد: با همه زحماتی که کشیده شده و زیر ساخت‌هایی که فراهم است در حال حاضر مشکلاتی در این رابطه وجود دارد و گلایه از سرعت پایین اینترنت و همچنین عدم همکاری جدی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستای است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروزه ضرورت‌های دنیای نوین بر الزامات سازگار با مقتضیات جامعه کنونی تاکید دارد و اهمیت دولت الکترونیک با وجود فارغ‌التحصیلان جوان یک فرصت بزرگ را برای ورود به جامعه دانش‌مدار مبتنی بر ای‌سی‌تی ایجاد کرده است.
باقرپور اذعان داشت: اگر در برگزاری این همایش‌ها به ‌دنبال تبیین اهداف و آگاهی دادن به ‌گروه‌های هدف اعم از کارگزاران، متولیان، بهره‌برداران، سازمان‌های مسئول و ناظر باشیم در پایان همایش‌ها همه ما باید به یک درک مشترک از ضرورت توسعه کمی و کیفی دفاتر ای.سی.تی رسیده باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول