اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد:

کاهش 460 هزار تنی ذرت در بخش دامپروری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود در استان اصفهان حدود 460هزار تن ذرت در بخش کشاورزی کاهش پیدا کرده است.

کاهش 460 هزار تنی ذرت در بخش دامپروری
غلام‌رضا جلال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت تولید ذرت در استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ذرت علوفه‌ای از 12هزار و 800 هکتار از مزارع استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود 700هزار تن محصول از این تعداد هکتار برداشت ‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خشکسالی‌های به وجود آمده در استان اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت در استان اصفهان کاهش پیدا کرده است.
وی از میزان برداشت ذرت سخن گفت و افزود: به طور کلی سطح زیر کشت ذرت در استان اصفهان در سال‌های نرمال 20 هزار هکتار است که با توجه به نیاز مجتمع‌های دامداری به علوفه‌ خشبی، تولید ذرت در دهه اخیر در حال توسعه است.
جلال با اشاره به میزان تولیدات محصولات علوفه‌ای تصریح کرد: محصولات علوفه‌ای از جمله یونجه، ذرت، جو، اسپرس، شبدر و دیگر محصولات حدود 40 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی استان و حدود 50 درصد تولید را به خود اختصاص داده که از این نظر جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: با توجه با کاهش تولید در چهار سال گذشته، با کاهش سطح زیر کشت و تولید ذرت سیلویی و دانه‌ای در استان روبه‌رو هستیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید ذرت علوفه‌ای بیان کرد: این محصول کشاورزی در سال‌های طبیعی حدود یک میلیون تن بوده که با توجه به شرایط موجود در حال حاضر از میزان 700 هزار تن ذرت حدود 300 هزار تن به ارزش 21 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: نیاز بخش کشاورزی استان به ذرت سیلویی حدود 1.1 میلیون تن در سال است که در شرایط سال‌های نرمال بخش عمده نیاز بخش دامپروری در داخل استان تولید که با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده حدود 460 هزار تن کسری داشته که از سایر نقاط کشور این کمبود جبران می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول