اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش متروپلیس صورت می‌گیرد؛

برگزاری کارگاه دولت الکترونیک و حکمرانی شهری در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مشهد دومین مرکز آموزش انجمن جهانی کلانشهرهای جهان قرار دارد، از برگزاری همایش متروپلیس با موضوع دولت الکترونیک و حکمرانی شهری در مشهد خبر داد.

برگزاری کارگاه دولت الکترونیک و حکمرانی شهری در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی برادران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشهد پس از شهر مونترال کانادا دومین مرکز آموزش متروپلیس در جهان است پس از آن نیز شهر سئول از کره جنوبی مرکز آموزش متروپلیس در جهان قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری اهداف این دوره از کارگاه انجمن متروپلیس در مشهد، با عنوان شهر الکترونیک و حکمرانی شهری گفت: کسب دانش بیشتر در مورد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت الکترونیک، آشنایی با کاربردهای عملی گوناگون دولت الکترونیک و تبادل نظر درباره پروژه دولت الکترونیک از جمله اهداف این کارگاه‌ها است.
برادران درک پیچیدگی مباحث شهری، کسب دانش بیشتر در مورد برنامه‌ها و سیاست‌های شهری، آشنایی با نمونه‌های موفق  حکمرانی شهری، ارتقای مدیریت و حکمرانی شهری را نیز اهداف برگزاری کارگاه آموزشی حکمرانی شهری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مشهد به واسطه موقعیت خاص، خواسته یا ناخواسته مورد قضاوت عمومی کلانشهرهای دنیا قرار می‌گیرد، ادامه داد: این امر فرصتی است برای مشهد که می‌توانیم از تجارب سایر کلانشهرها در مدیریت شهری استفاده کنیم، همچنین شهر مشهد به عنوان شهری بین‌المللی به کلانشهرهای جهان معرفی می‌شود.
برادران مشهد را در کشور موفق‌ترین کلانشهر در مقیاس بین‌المللی که حرفی برای گفتن دارد دانست و اظهار داشت: با توجه به افق 1404 مشهد باید شهری الهام بخش برای سایر کلانشهرها شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها تلاش می‌کنند به جایگاه فعلی مشهد دست یابند، ادامه داد: یکی از نهادهای جدید التاسیس شبکه بین‌المللی زنان است که انجمن متروپلیس به منظور ارتقای جایگاه علمی بانوان و تشویق مسئولان به دخیل کردن خواسته‌ها و دیدگاه‌های اقشار خاص جامعه از جمله زنان راه‌اندازی کرده است و شهر مشهد به عنوان دفتر منطقه‌ای شبکه زنان متروپلیس انتخاب شده است و دو کرسی از 18 کرسی این شبکه را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول