اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

افزایش خدمات الکترونیکی نیاز اصلی جامعه است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیچیدگی‌های جامعه امروز، افزایش خدمات الکترونیکی از نیازهای اصلی است.

افزایش خدمات الکترونیکی نیاز اصلی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ‌علی‌محمد آزاد در دیدار با مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افزایش خدمات الکترونیکی با توجه به پیچیدگی‌های جامعه امروز، از نیازهای اصلی است که همگان باید در راستای تقویت این سیاست برنامه‌ای جامع محور داشته باشند.
وی افزود: ارائه خدمات الکترونیکی باید از اولویت دستگاه اجرایی به منظور حفظ سلامت روحی جامعه و افزایش رفاه مردم باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تقویت این بخش قطعاً در سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی آن تأثیر گذار خواهد بود و روز به روز فاصله میان مردم و دستگاه‌ها را کم می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت شرکت پست ادامه داد: وجود 261 دفتر پیشخوان دولت (آی.سی.تی) روستایی و 30 دفتر دولتی پست ظرفیت بالایی را در استان به منظور ارائه خدمات الکترونیکی و مکانیزه فراهم کرده است.
آزاد اضافه کرد: خدمات پرداخت در محل، توزیع پستی خدمات پلیس نمونه‌هایی از خدمات ارزنده ارائه شده از سوی پست است که باید به دیگر بخش‌های جامعه نیز تعمیم پیدا کند.
وی فرهنگ سازی را در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک مهم بر شمرد و گفت: در این زمینه دستگاه‌های مربوطه به منظور آشنایی تمام مردم از ظرفیت‌ها و نحوه استفاده از خدمات الکترونیک و مکانیزه باید تلاش کرده تا این فرهنگ به خوبی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: الکترونیکی کردن خدمات دولتی در بندهای مختلف سیاست ابلاغی رهبری معظم انقلاب در باب مسائل اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: همه مدیران دولتی باید بدنبال خارج کردن نهادها از فعالیت کاغذی و برقراری تعامل الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیک به مردم باشند.
آزاد، نقطه هدف تحقق دولت الکترونیک را 'تراکنش' بیان کرد و ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که مردم دیگر به ادارات مراجعه نکرده و مراجعات فقط سیستمی باشد.
وی، کم شدن مراجعات مردمی و در نتیجه صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها را  از ثمرات این خدمت دانست.
استاندار سیستان و بلوچستان، توجیه کارکنان دستگاه‌های دولتی و مردم را از مؤلفه‌های مهم الکترونیکی کردن خدمات دولتی ذکر کرد و گفت: مردم ایران فرهنگ پذیرند و اگر خدمت جدید به مردم حساب شده و دارای منطق باشد به سادگی آن را می‌پذیرند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: در تلاش هستیم تا خدمات بهتری به متقاضیان در شبکه پستی کشور ارائه شود چرا که معتقدیم این شبکه می‌تواند نقش مؤثری در اجرایی شدن دولت الکترونیکی و کاهش سفرهای غیر ضرور درون شهری و برون شهری هموطنان داشته باشد.
محمدحسن کرباسیان ضمن گرامیداشت 17 مهر روز جهانی پست با اشاره به گذشت 23 سال از تأسیس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سال‌جاری را نقطه عطف این شرکت عنوان کرد.
وی افزود: امسال مقرر شده است بخشی از قیمت تمام شده خدمات پستی از دریافت کننده سرویس اخذ شود، از سوی دیگر با توجه به وضعیت موجود شبکه، قرار است، اصلاحاتی در موضوعات کیفیت خدمات پست، الکترونیکی کردن خدمات پستی و راه‌های دستیابی به افزایش ترافیک خدمات پستی انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران رساندن وضعیت پست به نقطه سودزایی، مجهزکردن شبکه پستی و افزایش توان موجود برای خدمت رسانی با حضور رقبای قوی و قدرتمند و آمادگی کامل برای اجرای اصل 44 قانون اساسی را از برنامه‌های مهم شرکت پست در سال‌جاری و سال آینده عنوان کرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول