اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی کرد؛

پسوند محرومیت در سوادکوه به‌ روابط عمومی‌ها رسید

خبرگزاری فارس: پسوند محرومیت در سوادکوه به‌ روابط عمومی‌های ادارات این شهرستان رسید به طوریکه ارتباط مدیران و مسئولان روابط عمومی در حداقل ممکن است.

پسوند محرومیت در سوادکوه به‌ روابط عمومی‌ها رسید
 به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، رسانه‌ها رکن چهارم نظام دموکراسی و پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند، این‌ها کلمات و جملاتی است که برای اثرگذاری نقش رسانه‌ها بیان می‌شود که به همراه پلی به نام روابط عمومی‌ در این سال‌ها سازمان‌یافته‌تر باید عمل شود، اما نقش روابط عمومی‌ها و پایگاه‌های اینترنتی در مدیریت ادارات و نهادهای سوادکوه مبهم است.
روابط عمومی‌های ادارات و نهادها با وظایف مهمی که برای آنان تعریف شده است نقش تاثیرگذاری در ایجاد ذهن روشن برای مردم نسبت به اداره یا نهاد دارد و از طرف دیگر مروج اهداف و رسالت‌ها و نیز عملکردهای مجموعه خود است که در این میان رسانه‌ها می توانند با نقش آفرینی پسوند محرومیت را از سوادکوه بزدایند.
 
*رسانه‌های فعال سوادکوه
در شهرستان سوادکوه تنها سه تا چهار رسانه نوشتاری و یک خبرگزاری  به‌صورت منظم و فعال مشغول به انجام رسالت رسانه‌ای هستند و چند نشریه نیز تنها در مسیر دریافت آگهی و رپرتاژ به فعالیت می‌پردازند که تنها انعکاس فعالیت‌ها یا اخبار در راستای استفاده از عایدات مادی برای آنان معنا پیدا می‌کند.
رسالت رسانه‌ها ایجاب می‌کند که توسعه کشور در اولویت آن فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد و توجه صرف به بحث اقتصادی فعالیت‌های رسانه‌ای زیبنده نیست.
 
*ایجاد کارگروه رسانه‌ای
یک فعال مطبوعاتی در مازندران با تاکید بر این مطلب که ایجاد تشکلی برای استفاده از توانمندی‌های خبرنگاران و روابط عمومی‌ها می‌تواند به حل نارسایی‌ها و استفاده از توانمندی‌های شهرستان سوادکوه کمک کند، بیان داشت: ایجاد چنین جمعی همواره مورد استقبال خبرنگاران سوادکوه بوده است.
سید داوود رسولی با بیان اینکه واقعیت‌نویسی همواره در اولویت فعالیت‌های رسانه‌ها باید باشد، تصریح کرد:‌ هدف از انعکاس مشکلات نیز در راستای حل ریشه‌ای آن صورت گیرد.
 
*رسانه ای بودن شهرستان دستیابی به اهداف
یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای مازندران نیز با اشاره به اینکه توجه به دغدغه‌های خبرنگاران را از زاویه حل مشکلات باید نگاه کرد، گفت: خبرنگاران خود را در خدمت توسعه و حل موانع توسعه می‌بینند.
زمان زمانی رسانه‌ای بودن مدیران را امتیاز مثبت مدیریتی آنان ذکر کرد و گفت: رسانه‌ای بودن شهرستان موجب تسریع در دستیابی به اهداف می‌شود.
 
*رسانه‌ای شدن نیاز شهرستان
یکی از خبرنگاران پیشکسوت شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به اینکه بیشتر مسئولان سوادکوه و روابط عمومی ادارات و نهادهای شهرستان، رسانه‌ای نیستند، گفت: ‌روابط عمومی‌ها ساختار و وظایف مشخص و اثرگذاری دارند که در سوادکوه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اهمیت به خبرنگاران و واحد روابط عمومی ادارات و نهادها را خواستار شد و افزود: برنامه‌ریزی برای رسانه‌ای شدن اخبار و گزارش‌های شهرستان نیاز به تعامل دستگاه ها با خبرنگاران دارد.
 
* ادارات و نهادهای سوادکوه پایگاه اینترنتی ندارند
در عصری که به انفجار اطلاعات معروف شده است راه‌اندازی سایت یا وبلاگ انتظار منطقی از ادارات و نهادها و حتی اشخاصی هست که برای احترام به وقت و تسریع تبادل اطلاعات از دنیای مجازی استفاده بهینه کنند.
فرمانداری سوادکوه جزء تنها سه شهرستان از شهرستان‌های 19 گانه مازندران است که پایگاه اینترنتی ندارد و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و بخشداری شیرگاه، شهرداری پل سفید جزء معدود دستگاه‌های اداری شهرستان سوادکوه هستند که به استفاده از دنیای مجازی روی آورده‌اند.
 
*رکود شورای روابط عمومی
شهرستان سوادکوه به عنوان نخستین شهرستان مازندران بود که اقدام به تشکیل شورای روابط عمومی و انتخاب اعضای آن با حضور و حمایت جدی علی محمد صمدیان فرماندار وقت سوادکوه کرده بود.
برگزاری نخستین مراسم تجلیل از خانواده‌های اهداکننده عضو سوادکوه، جشن بزرگ میلاد یگانه منجی عالم بشریت در دانشگاه شهید بهشتی سوادکوه، بازدید اعضای شورای روابط عمومی شهرستان با حضور نمایندگان مجلس از روند اجرایی شدن کارخانه کک‌سازی و گازرسانی به شهرستان سوادکوه، تعامل و همکاری برای برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان سوادکوه، برگزاری جلسات مستمر ماهانه و همکاری با ستاد برگزاری مراسم دفاع مقدس و هفته دولت در برگزاری باشکوه برنامه‌ها، برگزاری مراسم انسی با قران، ... بخشی از اقدامات این شورا در مدت حدود دو ماهه فعالیت در  شهرستان بوده است.
 
* شاهد رکود شورای روابط عمومی
حسن شورزند دبیر سابق شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه شهرستان سوادکوه به عنوان نخستین شهرستان استان مازندران بود که اقدام به تشکیل شورای روابط عمومی کرد، گفت: این شورا به منظور گسترش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف و تحقق امر پاسخگویی به آنان به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته دولت جمهوری اسلامی ایران، ایجاد هماهنگی و تلاش در برای توسعه روش‌های اجرایی روابط عمومی‌ها در راستای اهداف نظام ایجاد شده است.
دبیر سابق شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه اعضای این شورا از مسئولان قوی روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدون و آینده‌نگرانه‌ای برای آموزش، کارگاه‌های تخصصی و برنامه‌های وی‍ژه تخصصی برای آن در نظر داشتیم.
علی شمس از اعضای سابق شورای روابط عمومی سوادکوه با اشاره به اینکه ایجاد تحول و پویایی در روابط عمومی‌های سوادکوه از اهداف مهم تشکیل شورای روابط عمومی بوده است، گفت: تشکیل شورای روابط عمومی سوادکوه با برگزاری انتخابات توسط مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای سوادکوه انتخاب شده‌اند.
عضو سابق شورای روابط عمومی سوادکوه، تداوم فعالیت‌های این شورا را در توسعه سوادکوه موثر و ملموس توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های این شورا باید مورد تاکید بیشتر قرار گیرد.
  
* روابط عمومی فعال و برنامه‌ریز عامل موفقیت
بدون تردید یکی از ارکان‌های مهم موفقیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، روابط عمومی فعال و دارای ایده و برنامه‌ریز است که با مدیریت اذهان و تعامل و ارتباط با آن در ایجاد جو آرام و توسعه‌نگر موثر است.
در شهرستان سوادکوه که با مشکلات مختلف مربوط به اشتغال، آماده نبودن زیرساخت‌های توسعه، عدم استفاده از منابع موجود رنج می‌برد، استفاده نکردن از ظرفیت‌های گسترده مربوط به روابط عمومی‌ها به منظور ارتباط فعال‌تر بین دستگاهی، مشارکت پررنگ‌تر خبرنگاران در توسعه شهرستان، انعکاس مطلوب خدمات نظام، پاسخ به شبهات و سوالات عمومی درباره مسائل شهرستانی، استفاده از ظرفیت افکار عمومی در اخذ تسهیلات و اعتبارات، افزایش توان چانه‌زنی برای جلب توجه بیشتر به شهرستان نیز به عنوان بخشی از پایه و اساس توسعه نیافتگی رخ نشان می‌دهد.
================
 گزارش از عمران اکبرنژاد
 انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول