اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور؛

نابینایان قمی مهارت‌ برنامه‌نویسی آموختند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: برای نخستین بار در کشور نابینایان قمی توانستند دوره برنامه‌نویسی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نابینایان قمی مهارت‌ برنامه‌نویسی آموختند
احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از آموزش برنامه‌نویسی به نابینایان قمی خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم توانسته است تا مهارت برنامه‌نویسی را به نابینایان آموزش دهد.
وی با بیان اینکه 37 نفر از نابینایان استان در یکی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این مهارت را آموختند، عنوان داشت: این افراد دوره‌های آموزشی ICDL1 و ICDL2 را پشت سرگذاشته‌اند.
سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: روشندلان استعدادها و توانایی‌هایی دارند که هنوز نتوانسته‌ایم آنها را شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار دهیم اما آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه را برای شکوفایی و نشان دادن این استعدادها هموار می‌کند.
وی با بیان اینکه تمام نابینایانی که دوره برنامه‌نویسی را گذرانده‌اند موفق به کسب مدرک این دوره شدند، گفت: برخی از آنها جذب بازار کار شدند و یا در حرفه‌ آنها این آموزش‌ها کمک موثری بوده است.
عطارنیا تصریح کرد: تمام روشندلان استان می‌توانند با مراجعه به آموزشگاه‌های دولتی و آزاد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در این دوره‌ها شرکت کنند، همچنین این امکان برای تمام معلولان استان فراهم است تا بتوانند مهارت‌های خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه آموزش دوره برنامه‌نویسی با نرم‌افزار‌های گویا انجام می‌شود، اظهار داشت: روشندلان با زدن هر کلید می‌توانند به طور صحیح برنامه‌نویسی کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول