اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 969 نابینا دارد

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 969 کم‌بینا و نابینا در این استان شناسایی شده است.

چهارمحال و بختیاری 969 نابینا دارد
تهمینه اسماعیلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد بیش از 49 کم بینا و نابینا در شهرستان اردل، 182 کم‌بینا و نابینا در شهرستان بروجن، 260 نفر در شهرستان شهرکرد، 186 نفر در شهرستان فارسان و 87 نفر در شهرستان کوهرنگ شناسایی شده‌اند.
وی افزود: همچنین 147 کم‌بینا و نابینا در شهرستان لردگان و 58 کم‌بینا و نابینا در شهرستان کیار شناسایی و تحت حمایت این سازمان قرار گرفته‌اند.
اسماعیلیان با اشاره به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان نابینا و کم‌بینا زیر پوشش این استان گفت: هم‌اکنون 274 دانش‌‎آموز و 106 دانشجوی کم‌بینا و نابینا زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی قرار دارند.
معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر چهار انجمن نابینایان در این استان فعال است، افزود: فارسان، اردل، شهرکرد و بروجن چهار شهرستان دارای انجمن نابینایان است که به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کند.
وی اضافه کرد: بیش از 714 نفر از نابینایان و کم‌بینایان این استان زیر زیر پوشش خدمات بیمه مکمل قرار دارند.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور معلولان فعالیت‌های اجتماعی، توانبخشی و فرهنگی گسترده‌ای را به افراد نابینا و کم‌بینا زیر پوشش سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به عملکرد این معاونت در راستای ارائه تسهیلات لازم به نابینایان استان گفت: توزیع کتب قرآنی بریل درمیان نابینایان و کم‌بینایان، توزیع نرم‌افزار قرآنی مبین و المائده، برخورداری از تسهیلات مؤسسه قرآنی الرحمن، بریل کشوری، آموزش تحرک و جهت‌یابی، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و خانوادگی از جمله اقدامات سازمان بهزیستی استان در راستای ارائه تسهیلات به نابینایان، کم‌بینایان زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند.
اسماعیلیان اضافه کرد: نگرش واقع‌بینانه به زندگی، تفکر افراد را به این سمت و سوی سوق می‌دهد که هیچ انسانی بر اساس ذات کمال‌جوی خویش، محدودیت را انتخاب نمی‌کند، نابینایان به اختیار خود چشم بر زیبایی‌ها نبسته‌اند آنان نیز مانند سایر افراد جامعه طالب کمالند، بر همین اساس این وظیفه انسانی آحاد جامعه است که زمینه‌های شکوفایی استعدادهای شگرف آنان را فراهم آورد.
وی افزود: بدون تردید حضور پررنگ نابینایان در جامعه مستلزم ایجاد محیطی مناسب از نظر فیزیکی و فرهنگی در جامعه است و این مهم با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر است.
وی بر ضرورت توجه به معلولان در راستای ارتقا و شکوفایی استعدادهای آنان تأکید کرد و افزود: بدون تردید خدمات ارائه شده به نابینایان و کم بینایان موجب بروز خلاقیت‌ها و استعداد آنان و خروج از انزوا و پیوستن آنان به دیگر اقشار جامعه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول