اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران:

بهره‌وری به معنی فعالیت هوشمندانه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: بهره‌وری در بازار کار بیشتر و سخت‌تر کار کردن نیست بلکه هوشمندانه فعالیت کردن است.

بهره‌وری به معنی فعالیت هوشمندانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصغر انواری شامگاه شنبه در سمینار آموزشی مدیریت سود و بهره‌وری در تولید و تجارت اظهار داشت: سرمایه‌گذاری به معنی چشم‌پوشی از مصرف با منافعی در حال برای نیل به منافع بیشتر در آینده است.
وی از انواع سرمایه‌گذاری در اقتصاد سخن گفت و ادامه داد: سرمایه‌گذاری به انواع سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، سرمایه‌گذار، معمولی و محافظه‌کار تقسیم‌بندی می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به فرآیند سرمایه‌گذاری افزود: ارزیابی فرصت‌ها و انتخاب بهترین فرصت سرمایه‌گذاری، تحلیل و شناسایی منابع کافی برای سرمایه‌گذاری، اجرای سرمایه‌گذاری در تولید و تجارت خاص یا متنوع و ارزیابی نتایج حاصل از سرمایه‌گذاری از مهمترین فرآیند سرمایه‌گذاری در بازار است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سرمایه‌گذاری بنگاه‌های تولیدی و تجاری حداکثرسازی ثروت سهامداران در بلندمدت و در نتیجه خلق ثروت است.
انواری تصریح کرد: درآمد جاری با سود عملیاتی به اضافه افزایش بهای سرمایه نخستین خلق ثروت را پدید می‌آورد.
وی با اشاره به مفاهیم مختلف بهره‌وری در اقتصاد گفت: بهره‌وری نسبیت خروجی به ورودی است که بیشتر و سخت‌تر کار کردن نیست بلکه هوشمندانه فعالیت کردن را بهره‌وری می‌گویند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران بیان کرد: بهره‌وری توازن میان فکر و عمل، هماهنگی میان ارزش‌ها و روش‌ها، داشتن رضایت فردی و جمعی از کار و دوراندیشی و آینده‌نگری با آرزوهای عملی است.
وی از اهداف دیگر بهره‌وری سخن گفت و ادامه داد: دنبال کردن مناسب‌ترین روش‌ها برای انجام کارها، ایجاد فضای خلاق، جلب و ایجاد هماهنگی و مشارکت بین کارکنان مجموعه کاری خود و هماهنگی میان علم، عمل، اخلاق و ارزش‌ها از اهداف مهم بهره‌وری است.
انواری با اشاره به دستاوردهای بهره‌وری تصریح کرد: کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، افزایش کیفیت کالا و خدمات و بهبود زمان تولید و افزایش بازدهی کار و سرمایه و تولید بعضی از دستاوردهای مهم بهره‌وری است.
وی ادامه داد: از دیگر نتایج بهره‌وری در اقتصاد، بهبود پاسخگویی ارتباطات و سطح رضایت‌مندی مشتریان و ارتقای استانداردهای شغلی و زندگی کارکنان است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به اصول اساسی بهره‌وری گفت: اصل الویت‌دهی که عبارت است از اینکه کارها را بر حسب درجه اهمیت و درجه فوریتی که دارند مرتب و الویت‌بندی کرده یکی از اصول اساسی مبحث بهره‌وری در اقتصاد است.
وی از دیگر اصول اساسی بهره‌وری سخن گفت و افزود: اصل چالشی، همکاری، اصل دانش و اصل نظم و انضباط و داشتن و احساس مسئولیت از دیگر اصول اساسی بهره‌وری است.
انواری با اشاره به اصل نظم و انضباط و داشتن احساس مسئولیت اظهار داشت: دانش، تجربه، دانشجو، یگانه‌پرست، مسلمان و ایرانی بودن مسئولیت‌آور است.
وی تاکید کرد: در مجموع همکاری و هماهنگی در تعامل با یکدیگر و بهره‌وری هوشمندانه و عاقلانه کار کردن منجر به بهبود عملکرد بر روی کار تیمی می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول