اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بهره‌وری در بخش کشاورزی 7 ‌برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: با حمایت دولت بهره‌وری در بخش کشاورزی هفت برابر خواهد شد.

بهره‌وری در بخش کشاورزی 7 ‌برابر می‌شود
قاسم محمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دامپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل آب‌محوری را در توسعه بخش کشاورزی بسیار جدی برشمرد و اظهار داشت: با حمایت دولت قرار است سقف 50 درصد اعطای تسهیلات بلاعوض به 85 درصد برسد تا بتوانیم کشاورزان و زارعان را راغب به استفاده از آبیاری‌های مدرن کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: با این اقدام بهره‌وری در بخش کشاورزی هفت برابر خواهد شد به طوری که در کشورهای همسایه خود توسعه آبیاری به شکل مدرن را به عنوان ثقل حرکتی این بخش مشاهده می‌کنیم.
محمدی به دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اعضای این کمیسیون را مورد تفقد قرار داده‌ و پنج نظریه و رهنمود ارزشمند را اعلام کرده‌اند.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خواستار اولویت‌بخشی کشاورزی در بحث برنامه‌ریزی شدند و در کنار آن توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی را جدی قلمداد کردند.
محمدی دانایی‌محوری و تخصصی کردن را محور سوم توصیه مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز داشت: تلاش می‌کنیم در برنامه پنجم توسعه جایگاه دامپزشکی به عنوان نیروی تکنیکی و برگرفته از آموزه‌های تخصصی احیا شود.
نماینده مردم اردبیل ضرورت به کارگیری اعتبارات مورد نیاز از محل صندوق ملی را برای توسعه بخش کشاورزی ضروری توصیف کرد و افزود: برای اولین بار بانک کشاورزی با افزایش سرمایه 700 میلیون تومانی مواجه شده و برای این بانک تخصصی خط اعتباری جدید پیش‌بینی شده است تا با برداشت 25 درصد از صندوق ملی این بخش حمایت شود.
وی در ادامه سخنان خود به بازدید خود از تمام کشتارگاه‌های کشورمان اشاره کرد و افزود: 90 درصد کشتار‌گاه‌های دام و طیور ما محصولات بومی هستند که در پایگاه‌های علمی دارای تفکر و ایده و اندیشه ساخته شده‌اند.
این نماینده مجلس به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در طرح جدید در حمایت از بخش دامپزشکی در مجلس تلاش خواهیم کرد تا متخصصان گمنام و فعال این عرصه با توجه به سخت و زیان‌آور بودن حرفه خود بتوانند به جایگاه مناسب دست پیدا کنند.
وی اضافه کرد: همان‌گونه که زمینه استخدام 10 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی را در بخش‌های مختلف کشاورزی فراهم کردیم که این امر خود به مهاجرت معکوس کمک کرده و حضور مهندسان در مزارع را شامل شده، از فعالان بخش دامپزشکی نیز در این زمینه حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول