اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

کسب مهارت‌های اجتماعی برای خانواده زندانیان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: کسب مهارت‌های اجتماعی در بین خانواده زندانیان برای دستیابی به زندگی سالم اجتماعی و تطبیق و سازگاری با جامعه ضروری است.

کسب مهارت‌های اجتماعی برای خانواده زندانیان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در بازدید از طرح‌های آموزشی خانواده زندانیان بیان کرد: خانواده زندانیان آسیب پذیرترین قشر اجتماع هستند و در مواجه با مشکلات و مسائل زندگی نیازمند آموزش‌های لازم هستند.
وی ادامه داد: به منظور افزایش سطح بهداشت روانی خانواده زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، دوره‌های آموزشی در زندان‌ها و ادارات تابعه برگزار می‌شود.
مدیرکل زندان‌های قزوین اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند توانمندی افراد را برای مقابله موفق با چالش‌های زندگی افزایش داده و منجر به کاهش استرس‌ها و تنش‌های روزمره شود.
وی آموزش را اساس پیشگیری اولیه از بروز آسیب‌ها دانست و عنوان کرد: آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، سطح بهداشت روانی را ارتقا داده و افراد را قادر می‌سازد تا در جامعه، سازگارانه‌تر عمل کنند.
فراست‌طلب تصریح کرد: کسب مهارت‌های اجتماعی در بین خانواده زندانیان برای دستیابی به زندگی سالم اجتماعی و تطبیق و سازگاری با جامعه ضروری است، زندانی شدن عوارض منفی زیادی را بر سایر اعضای خانواده وارد می‌آورد.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد درصدی از وقوع جرائم متعلق به افرادی است که یکی از اعضای خانواده آن در زندان به سر می‌برد.
مدیرکل زندان‌های قزوین فقدان مهارت‌های ارتباطی را عامل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: اعتیاد، بزهکاری و برخی از رفتارهای پرخطر، نتیجه ضعف‌های ارتباطی سالم بوده و با علائم ناسازگاری محیطی همراه است.
وی با اشاره به آسیب‌های موجود بین خانواده زندانیان خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان، به خصوص خانواده معتادین به دلیل طرد شدن از اطرافیان در شرایط فوق‌العاده دشواری به سر می‌برند.
فراست‌طلب فعالیت‌های روان شناسی و روان پزشکی در زندان را علت اصلی کاهش آسیب‌های پرخطر در زندانیان و خانواده آنها دانست و تصریح کرد: اقدامات آموزشی در بخش مشاوره و روان درمانی بسیار اثربخش بوده و به طور مؤثری رفتارهای غیر اجتماعی را در زندانیان بهبود بخشیده است.
وی خطاب به روان شناسان مرکز توسعه سلامت زندان مرکزی گفت: محور تمامی آموزش‌ها باید تقویت نگرش منفی نسبت به سوء مصرف مواد مخدر باشد.
مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد: افراد تنها با یادگیری و به کار بردن مهارت‌های زندگی می‌توانند در مقابل وسوسه‌های سوء مصرف مواد اعتیاد آور مصون باشند و در حال حاضر آموزش دوره‌ای مهارت‌های دهگانه زندگی از زمان تحمل کیفر تا پس از آزادی برای زندانیان و خانواده آنها برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی بسیار حائز اهمیت است و باید از سنین نوجوانانی و جوانانی توسط دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مورد توجه جدی قرار گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول