اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد:

برخورد بدون اغماض با متجاوزان به اموال دولتی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان لرستان نسبت به رواج دروغگویی بین مسئولان هشدار داد و گفت: برخی جریان‌های سیاسی برای ‌تخریب چهره رقیب به دروغ متوسل می‌شود.‌

برخورد بدون اغماض با متجاوزان به اموال دولتی
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری در جمع اعضا شوراهای حل اختلاف و دهیاران استان لرستان اظهار داشت: متأسفانه امروزه دروغگویی در برخی از رسانه‌ها و مطبوعات و جریان‌های سیاسی با اهداف مختلف رواج پیدا کرده و گرچه از حالت ابتدایی و ساده آن که دروغ محض که در اصطلاح عامیانه به آن دروغ شاخدار گفته می‌شود خارج شده، لکن در قالب‌های جدید مانند نقل قول‌های غیر واقع و انتشار شایعاتی که بدون نام و نشان است، موجب به هم ریخته شدن ستون اعتماد و صداقت در جامعه می‌شود.
وی اظهار داشت: بیان جزیی از واقعیت به خصوص در مواقعی که جز دیگر آن در قضاوت خواننده و شنونده تاثیر داشته باشد از دروغ‌های رایجی است که در میان برخی رسانه‌ها شایع شده و البته در میان مسئولان اجرایی نیز ناتوانی از انجام مسئولیت یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد این صفت غیراخلاقی در گفتار آنان است که باید با این پدیده زشت مقابله کرد.
رئیس کل دادگستری استان لرستان به رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی توصیه کرد که لااقل اگر می‌خواهید دروغ بگویید دروغ حلال بگویید که صلح و صمیمیت را در جامعه برقرار کند، نه اینکه با دروغ مردم را به جان هم بیندازید و بین آن‌ها دودستگی ایجاد کنید.
بدری در ادامه با تقدیر از عملکرد شوراهای حل اختلاف استان در ایجاد صلح و سازش و ریشه کن کردن اختلافات مردمی، گفت: تنها موردی که دروغ گفتن در تعالیم دینی ما اجازه داده شده و در وصیت پیامبر(ص) به امیر المومنین(ع) نیز به آن اشاره شده، دروغی است که برای صلح و اصلاح گفته می‌شود و لکن متأسفانه بعضی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی برای فساد، فتنه انگیزی و تخریب چهره رقیب به دروغ متوسل می‌شود.
رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: شوراهای حل اختلاف بایستی خودشان از روحیه معنوی خوبی برخوردار باشند تا هنر صلح و سازش را به نحو احسن انجام دهند.
رئیس کل دادگستری استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه اموال عمومی متعلق به همه آحاد ملت است، تصریح کرد: همه ما بایستی امین اموال دولت باشیم و در این میان قوه قضائیه برای حفظ این اموال تلاش‌های زیادی را انجام داده است.
به گفته وی، دستگاه‌های نظارتی نباید در نظارت خود بر اموال دولت کوتاهی کنند، که اگر عکس این قضیه باشد شاهد اختلاس‌های بزرگی نظیر اختلاس اخیر خواهیم شد و دستگاه قضائی استان نیز هیچ گونه اغماضی در اعمال قانون با متخلفان ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول