اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

مدیران گلستان اهمیت تعامل با رسانه‌ها را نمی‌دانند

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: غالب مدیران استان گلستان فاقد روحیه فرهنگی هستند و اهمیت تعامل با رسانه‌ها را نمی‌دانند.

مدیران گلستان اهمیت تعامل با رسانه‌ها را نمی‌دانند
غلامرضا خارکوهی که نشریه‌اش در نخستین جشنواره سراسری فرهنگ‌رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به مقام دوم دست پیدا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در مراسم برپایی نخستین جشنواره سراسری فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در استان گیلان (شهر رشت) برگزار شد نشریه انقلاب از استان گلستان رتبه دوم را در بخش «سرمقاله و یادداشت» از آن خود کرد.
وی تصریح کرد: در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه و اهل قلم برپا شد پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد و پس از برنامه‌های اولیه و سخنرانی تنی چند از مسئولان و دست‌اندرکاران، بیانیه هیئت داوران از روند تلاش چند ماهه آنان قرائت شد.
مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: از میان حدود 200 اثر رسیده از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره در بخش‌های مختلف عکس، شعر، مقاله، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، داستان کوتاه و خاطره، برترین‌های هر بخش معرفی شدند.
خارکوهی خاطرنشان کرد: در این میان هفته‌نامه انقلاب از استان گلستان حائز «رتبه دوم» در بخش «سرمقاله و یادداشت» شناخته شد و مورد تجلیل حاضران قرار گرفت.
وی ادامه داد: از نکات مهم در این مراسم این است که نشریه انقلاب در حالی به این مقام دست یافت که روزنامه‌های سراسری و باسابقه‌ای مثل «جام‌جم» و «خراسان» با پشتوانه‌های مالی و انسانی کلان در این بخش به مقام اول رسیدند.
مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: این مسئله نشان می‌دهد که مطبوعات استان گلستان ظرفیت و توانایی لازم را برای کسب عناوین برتر جشنواره‌های فرهنگی و مطبوعاتی در سطح ملی دارا هستند و می‌توانند حتی با مطبوعات قَدَر کشور مثل «جام جم» و «خراسان» به رقابت بپردازند، مشروط بر اینکه حمایت‌های مادی و معنوی لازم از مطبوعات تازه تاسیس استان گلستان صورت گیرد. 
خارکوهی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شد که نشریه انقلاب با قطع کوچک (a4 ) در هشت صفحه، به صورت تک رنگ و دو رنگ، تازه در آستانه پنج سالگی انتشار خود قرار دارد که توانست به این موفقیت دست یابد.
وی تصریح کرد: این نشریه در آذر ماه سال 1386 تاسیس شده و تاکنون 118 شماره از آن با هزاران خون دل منتشر شده است.
مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: با اینکه هدف این نشریه دفاع از آرمان‌ها و ترویج ارزش‌های انقلاب و  هشت سال دفاع مقدس، به ویژه آرمان‌های امام راحل و شهدای عزیز است، جای تاسف دارد که بسیاری از ادارات مهم استان حتی یک نسخه از این نشریه را آبونمان نیستند.
خارکوهی افزود: در صورتی که آنها باید الگوی سایر ادارات در این زمینه باشد، از طرف دیگر مسئولان استان و کشور دائما در سخنان خود دَم از لزوم پاسداری از ارزش‌ها و مبارزه با تهاجم فرهنگی می‌زنند و ژست اصولگرایی و انقلابی به خود می‌گیرند چرا از مطبوعاتی که مدافع انقلاب و نظام هستند حمایت نمی‌کنند؟
وی خاطرنشان کرد: به نظر ما غالب مدیران استان گلستان فاقد روحیه فرهنگی هستند و اهمیت تعامل با رسانه‌ها را نمی‌دانند.
مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: لذا نه فقط به خاطر استمرار حیات مطبوعات، بلکه به خاطر ایفای نقش مهم این رسانه‌ها در توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی به جامعه و مقابله با رسانه‌های بیگانه و تهاجم فرهنگی لازم است ادارات و سازمان‌ها، مخصوصا استانداری و شهرداری‌ها بخشی از هزینه‌های مطبوعات استان گلستان را تامین کنند.
خارکوهی ادامه داد: در هر صورت این توفیق که با لطف الهی و عنایت حضرت امام رضا(ع) و تلاش همکاران نشریه انقلاب حاصل شد، بیش از آنکه برای دست‌اندرکاران این نشریه باعث خوشحالی باشد، افتخاری است برای جامعه مطبوعاتی و فرهنگی استان گلستان که با وجود تازه تاسیس بودن استان و مشکلات بی‌شمار، چنین موفقیتی نصیب این استان شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول