اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکوردی جدید در ساخت جکت رقم خورد؛

عملیات عمودسازی همزمان وجهه‌های 3 جکت پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: عملیات عمودسازی همزمان وجهه‌های سه جکت پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

عملیات عمودسازی همزمان وجهه‌های 3 جکت پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، عملیات عمودسازی وجهه‌های جکت‌های دو پروژ‌ه فازهای 19 و 21 میدان پارس جنوبی و همچنین میدان مشترک نفتی فروزان، همزمان و در حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به پایان رسید.
بر اساس این گزارش، پایه‌های (جکت) سکوهای فازهای یاد شده از سه وجهه تشکیل شده‌اند که متولیان این شرکت فعال در عرصه فراساحل، عملیات عمودسازی یک وجهه از سه وجهه از جکت‌های یاد شده را با موفقیت به پایان رساندند. 
انجام این عملیات برای جکت FZ-A میدان فروزان انجام شد و به این منظور چهار جرثقیل با ظرفیت‌های 250 و 300 تن یکی از وجه‌های این جکت شش پایه را به وزن یک هزار و 700 تن به طور عمود در کنار بخش میانی سازه جکت قرار دادند تا فعالیت‌های مربوط به اتصال وجهه به بدنه جکت به زودی آغاز شود.
قائم مقام پروژه‌های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در این آیین اظهار داشت: اجرای این حجم عظیم از عملیات ساخت جکت‌های فازهای 19 (وجهه SPD19- (C، 21 (وجهه SPD21-B) با ریسک زیادی همراه بود که با حمایت مسئولان ارشد شرکت نفت و گاز پارس با موفقیت به انجام رسیده است.
امیرسعید نجفی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برگزاری نشست‌های متعدد به منظور انجام عملیات Roll Up جکت‌های سه پروژه به صورت همزمان، انجام فعالیت‌های مقدماتی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: انجام مقدمات فعالیت‌های اجرایی شامل انتقال 7 دستگاه جرثقیل سنگین از سوی بارج از یارد یک به یارد سه در دو روز باقی مانده به عملیات Roll Up و افزایش تعداد جرثقیل‌ها به 12 عدد از فعالیت‌های عمده انجام این عملیات کم نظیر است که با کار شبانه‌روزی بیش از 3 هزار نفر از همکاران مستقر در یارد و پیمانکاران بخش‌های خصوصی و با رعایت همه موارد ایمنی و فنی محقق شد.
قائم مقام پروژه‌ها در شرکت IOEC اذعان داشت: با احتساب عملیات عمودسازی (Roll Up) لانچ‌تراس‌ها، می‌توان گفت که در مدت دو روز عملیات عمودسازی هفت سازه مربوط به جکت‌ها انجام گرفت که رکورد منحصر به فردی برای شرکت‌های فعال در بخش فراساحل به شمار می‌آید.   
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم حرکت و شتاب ایجاد شده در یارد خرمشهر که با اصلاح مدیریت این یارد، همچنین حرکت شتابان مدیران پروژه روی داده است، در کمتر از سه ماه آینده شاهد Load out (بارگیری) جکت‌های در دست ساخت در یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر باشیم. 
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول