اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی محقق می‌شود؛

افزایش درآمد سالانه پارس جنوبی به بیش از 100 میلیارد دلار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش درآمد سالانه پارس جنوبی به بیش از 100 میلیارد دلار با بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی خبر داد.

افزایش درآمد سالانه پارس جنوبی به بیش از 100 میلیارد دلار
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، موسی سوری ‌در بازدید از فازهای در دست احداث پارس جنوبی اظهار کرد: میدان گازی پارس جنوبی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مناطق نفت و گاز کشور است و بخش عظیمی از گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.
وی افزود: از زمان آغاز به کار وزیر جدید نفت شاهد تحولی چشمگیر در روند رو به رشد پارس جنوبی هستیم و مهندس قاسمی با دانش و تجربه بالایی که دارند، پارس جنوبی را در مسیر توسعه روزافزون قرار داده‌اند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر ارزش فوق‌العاده پارس جنوبی خاطرنشان کرد: میدان پارس جنوبی در شرایط کنونی علاوه بر تامین حدود 50 درصد گاز مصرفی کشور، گاز مورد نیاز تزریق به چاه‌های نفتی استان خوزستان را تامین و به طور مستمر محصولات با ارزشی نیز به بازارهای جهانی صادر می‌کند و این امر نشان دهنده جایگاه ویژه پارس جنوبی است.
سوری اضافه کرد: علاوه بر اهمیت اقتصادی و مالی مستقیم این ثروت عظیم و بی‌نظیر ملی، توسعه میدان گازی مشترک پارس جنوبی و افزایش تولید گاز و نفت خام از این میدان در واقع موجب راه‌اندازی ده‌ها زنجیره تولیدی میان‌دستی، پایین‌دستی و صنایع تبدیلی در کشور می‌شود.
مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای نیمه‌تمام از افزایش درآمد سالانه پارس جنوبی به بیش از 100 میلیارد دلار خبر داد و گفت: درآمد سالانه کشور از محل بهره‌برداری از 29 فاز توسعه‌ای در میدان مشترک گازی پارس جنوبی به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. 
سوری عنوان کرد: راه‌اندازی بخش‌های مختلف در پارس جنوبی، استان‌های جنوب و غرب کشور را تحت تاثیر موج توسعه صنعتی قرار می‌دهد و در نتیجه موجب تسری، تعمیم و پیشرفت صنعتی به سایر بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور شده و می‌تواند موجب خیزش و جهش اقتصادی و صنعتی سایر بخش‌های اقتصادی و استان‌های کشــور شود.
وی افزود: روند پایدار و روزافزون ثروت‌آفرینی و پیشرفت و شکوفایی کشور و تامین و تحقق منافع و اهداف ملی از میدان مشترک پارس جنوبی محقق می‌شود.
مدیرعامل پارس جنوبی بیان کرد: پارس جنوبی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان ایران اسلامی نقش مهمی دارد و همه باید دست به دست هم دهیم و در مسیر ساختن ایران اسلامی باید تمام توان و ظرفیت خود را به کار گیریم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول