اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سامانه خدمات سلامت ایرانیان خبر داد:

اختصاص یک رابط سلامت به ازای هر 34 خانوار

خبرگزاری فارس: مسئول سامانه خدمات سلامت ایرانیان گفت: به ازای هر 34 خانوار یک رابط سلامت در نظر گرفته شد.

اختصاص یک رابط سلامت به ازای هر 34 خانوار
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید رضا مظهری عصر امروز در مراسم الحاق مرکز بهداشتی درمانی خلیل‌شهر به پروژه ملی سامانه خدمات سلامت ایرانیان و برنامه پزشک خانواده که با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و هیئت همراه همچنین مسئولان سیاسی امنیتی، نظارتی و اجرایی مربوطه استانی و شهرستان برگزار شد به تشریح عملکرد این سامانه پرداخت.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست، جمعیت مدنظر پزشک خانواده خود را انتخاب می‌کند، تصریح کرد: مسئولیت و مراقبت‌های برنامه‌ریزی شده بیمار به همین پزشک داده می‌شود اما برای خدمات جاری و عادی محدودیتی وجود ندارد و شخص می‌تواند به هر پزشکی مراجعه کند.
مسئول سامانه خدمات سلامت ایرانیان خاطرنشان کرد: مادامی که بیمار از لیست یک پزشک خانواده حذف نشده باشد نمی‌تواند وارد لیست پزشک دیگری شود.
مسئول سامانه خدمات سلامت ایرانیان با بیان اینکه سیستم موجود حاوی اطلاعات کامل و مشخص هر مراجعه کننده‌ای است، خاطرنشان کرد: این اطلاعات متناسب با سن، جنس و شغل، اختصاصی است و به‌گونه‌ای طراحی شده که پاسخ هر سؤالی منوط به پاسخ دادن سؤال قبلی است.
وی از طراحی بخش ویزیت سامانه طی 1.5 سال گفت و اینکه به ازای هر 34 خانوار یک رابط سلامت در نظر گرفته شده است.
مظهری با اشاره به الحاق مرکز بهداشتی درمانی خلیل‌شهر به سامانه خدمات سلامت ایرانیان اظهار داشت: تاکنون فرم‌های اولیه بیش از 9 هزار مراجعه‌کننده تکمیل شده و سه پزشک خانواده در مرکز مشغول فعالیت هستند.
به گزارش فارس، سامانه مذکور برای شهرهای کمتر از 50 هزار نفر طراحی شده و در حال حاضر شهرهای دارای این شرایط در تنکابن و آمل مازندران به ترتیب بیشترین و کمترین اطلاعات مربوط به سامانه را تکمیل کرده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول